Bersama Berjuang

Tuesday, February 15, 2011

DAFTAR PEMILIH: ALAHAI MELAYU....


PRU semakin hampir.  Namun sikap orang Melayu masih lagi di takuk lama.  GT menyentuh tentang kesedaran orang Melayu dalam isu daftar pemilih.  

Tadi GT berjalan2 di pusat membeli belah.  Cari baju untuk baby pertama GT yang akan dijangka akan lahir pada 25 April ni.  Fuhh... tak sabar nak jadi ayah nih..hehehehe..

Back to the topic, GT dan isteri sempat membuat semakan SPR.  Yesss.. nama kami mmg ada dalam list.  Anda semua dah buat semakan ke??  Buat bro.. apapun boleh terjadi.  Mana lah tau dalam SPR ada lipas fuckatan yang hilangkan data... Mgkin kan? Mgkin...

GT sempat juga bertanya beberapa soalan kepada petugas SPR di kaunter itu.  Mereka mengakui bahawa masih ramai orang Melayu yang tidak sedar akan pentingnya mengundi.  Ada yang menempelak mereka, ada yang kata tak payah, ada "buat" muka.  Alahai Melayu... bila nak berubah!!!

Kalau PRU bulan 6 atau 7, maka tarikh terakhir untuk melayakkan ada mengundi pada PRU akan datang ialah Mac ini.  

Apa???  Belum daftar lagi???  Pergilah daftar... jihad tu bro... asal jgn undi Fuckatan je.. hahahahahahah..

3 comments:

  1. semalam aku p pej umno p191 nak daftar. tp org yg dtugaskn daftar tkda. hmpir stgh jam aku tunggu tkda juga. pastu, takda pula org lain yg bole ganti. inilah kelemahn umno. lembab! satu lg, org2 yg aku jumpa mcm tak pandai nak senyum. nasib baik dlm pnilaian aku tak ada parti lain yg lebih baik perjuangannya mnjaga Islam dan Melayu lebih baik drp umno. kalau tak,pasti aku tdk akn bw kluarga dan kwn2 aku sokong umno.
    insya Allah esok pagi aku daftar d pejabat pos sj.

    ReplyDelete
  2. salam perjuangan, mohon link kan. terima kasih, bro.

    eekaa.

    ReplyDelete
  3. Anon 9.38,
    Trima kasih atas kecekalan anda!!!

    eekaa,
    ok.

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...