Bersama Berjuang

Thursday, December 16, 2010

KISAH MAZLAN ALIMAN DAN BABI HUTAN

Dah lama GT perhatikan gelagat Mazlan Aliman, anak peneroka felda yang gagal mengurustadbir ladangnya, lalu nak jadi hero pada peneroka felda.  Abang kandungnya dah suruh dia bertaubat, kembali ke pangkal jalan. GT tak hairan apabila pada PRU akan datang, dia ditawarkan tempat untuk bertanding.  Klu berani, pergilah bertanding kat kwsn Belitung, kg halaman blogger Wak Jengkol.  Kan Wak???

GT baca kat Haramkahjadah, Mazlan menjadi menjadikan "babi hutan" sebagai isu.  Penggunaan "babi hutan" ini bertujuan nak menampakkan betapa teruknya pengurusan tanam semula oleh Felda.  Mmg agaknya fuckatan suka sgt dengan babi, kat selangor ada ladang babi, panggang 5 ekor babi, dan sekarang babi hutan.  GT akui, masih ada tempat2 kat area felda yang agak seman samun.  Tak mustahil ada babi hutan.   Tapi gambar babi hutan kat situ tak pulak si Mazlan ni tunjukkan.  Main cakap je la tu.  

Kalaulah disebabkan babi hutan ini felda  jadi tidak cekap dan bangkrap, lebih baik dia salahkan sistem pendidikan negara yang melahirkan rakyat ber IQ macam dia!!!

Golongan tidak berterima kasih macam dia nih ramai, yang jadi guru, penjawat awam, beruniform dsb. 

No comments:

Post a Comment

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...