Bersama Berjuang

Tuesday, November 23, 2010

SPESIS PENDERHAKA YANG SUKA BUAT HAL!!!


SHAH ALAM 22 Nov. - Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) telah meminta pentadbir Masjid Saujana Utama, Sungai Buloh dekat sini membatalkan program ceramah agama oleh Ahli Parlimen Bukit Gantang, Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin malam esok kerana tidak mendapat tauliah daripada jabatan itu.  Pengarahnya, Datuk Mohammed Khusrin Munawi berkata, sehubungan itu pihak berkenaan diminta mengubah lokasi ke tempat lain yang tidak terikat dengan syarat-syarat tauliah ditetapkan oleh jabatan berkenaan sekiranya masih mahu meneruskan program ceramah tersebut.

''Saya telah arahkan Kadi Kuala Selangor, Hashim Muhamad yang kemudiannya telah memaklumkan kepada nazir masjid di bawah pemantauan masjid tersebut, Aziz Safri tentang keputusan JAIS itu,'' katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Menurutnya, JAIS memang tidak membenarkan Mohamad Nizar memberi ceramah agama di Selangor kerana dia tidak mendapat tauliah daripada jabatan itu.

''Tetapi kita tidak boleh menghalang orang luar daripada memberi ceramah politik di tempat lain seperti dewan atau sebagainya," ujarnya.

Mohammed Khusrin berkata demikian ketika diminta mengulas tindakan pentadbir Masjid Saujana Utama, Sungai Buloh yang menjemput Mohamad Nizar untuk memberi ceramah agama yang dikhuatiri akan bertukar menjadi ceramah politik di masjid tersebut malam esok.  Masjid tersebut yang dipercayai 'dikuasai' oleh sebuah parti pembangkang sebelum ini telah banyak kali menjemput penceramah daripada parti itu untuk menyampaikan kuliah dan ceramah agama atas nama kuliah maghrib, isyak atau subuh.

GERAKAN TIMUR:
Kalau dia degil jugak, tangkap dan dakwa di mahkamah.  Orang jenis derhaka cam dia nih, sewajarnya dibiarkan pupus. Nak ceramah, pergilah cari tempat lain.  Kot2 ada tokong yang izinkan...

Semoga JAIS dapat jalankan amanah Tuanku Sultan Selangor.  

DAULAT TUANKU!!!

3 comments:

  1. org yang tergolong dlm pasukan yang memesongkan akidah orang islam...layak dipanggil dajal

    ReplyDelete
  2. dia ni memang macam ni sejak muda dulu..sedara mara diapun cakap kepala dia ni tak berapa betul..nak pulak lepas menang jadi mb dulu. terus sombong dengan sedara mara.

    ReplyDelete
  3. dia sot sikit... mental problem da... meroyan la.. kekekke

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...