Bersama Berjuang

Wednesday, September 29, 2010

AJARAN KHALIFAH LIM - PAS SEMAKIN BERLIDAH BIAWAK


KOTA BHARU 28 Sept. - Pas mencadangkan supaya UMNO tidak meletakkan calon untuk bertanding pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Galas yang kosong berikutan kematian wakil rakyatnya, atas nama perpaduan orang Melayu.

Penolong Setiausaha Agung Pas, Datuk Takiyuddin Hassan berkata, UMNO seharusnya menjadikan pilihan raya kecil DUN Galas untuk membuktikan keikhlasannya menyatukan orang Melayu sebagaimana didakwa sebelum ini.

Beliau berkata, jika UMNO boleh mengambil tindakan untuk tidak bertanding di kawasan DUN Penanti, Pulau Pinang atas pelbagai alasan, maka tindakan sama boleh dibuat di DUN Galas yang menjadi 'medan' persaingan antara dua parti Melayu itu.

Pada masa sama katanya, tindakan mengelak pertandingan dalam pilihan raya boleh menjimatkan wang dan masa yang diketahui umum menuntut perbelanjaan besar.

"Kalau nak betul-betul hasrat perpaduan, apa salahnya untuk pilihan raya kecil ini (UMNO tidak bertanding), untuk pilihan raya umum kita bincang semula, ini untuk menunjukkan keikhlasan dan 'solidariti' (perpaduan) antara dua parti Melayu ni, (UMNO) sepatutnya kompromi bagi kepada Pas.

GERAKAN TIMUR:
GT terasa ngilu dan geli hati ini bila membaca kata-kata dari bAhlul pas ini.  Apakah perlu GT melabelkannya sebagai kambing atau keldai mengikut taraf iqnya.  Ayuh imbas sejenak bagaimana UMNO dihumbankan di perigi cacian dan makian, hanya kerana menghulurkan salam perpaduan.  Adakah Datuk Taki tampil menyambut salam itu, atau sekadar melihat sambil membisukan diri?  GT tidak pernah lupa, harapan di lubuk hati ini melihat orang Melayu bersatu berkecai dek kedangkalan dan kebusukkan PAS bermain politik.  Saat itu GT melihat bagaimana PAS bersetubuh dengan DAPigs, bagaimana PAS membiarkan pemikirannya diliwat oleh PKR.  Mengapa di saat ini, bAhlul pas ini bersuara demi kepentingan MELAYU?  Bukankah presiden PAS pernah berkata akan menghapuskan hak istimewa orang melayu andai PAS berkuasa? Semenjak dipimpin oleh Khalifah Lim, PAS SEMAKIN BERLIDAH BIAWAK!!!

KEPADA DATUK TOKYODRIFT TAKIYUDIN, PERGI LA TARBIYAH TUAN GURU KAMU.  MAKLUMLAH... DIA BUKAN MELAYU...

No comments:

Post a Comment

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...