Bersama Berjuang

Wednesday, August 25, 2010

KDN GAGAH BERANI!!!


SEREMBAN: Empat remaja lelaki berusia antara 16 hingga 18 tahun ditahan malam kelmarin dan awal pagi semalam, berhubung kejadian surau Taman Pulai Impian, Sikamat di sini, yang disimbah cat merah dan dibaling botol arak.

Sementara itu Timbalan Menteri Dalam Negeri, Datuk Lee Chee Leong, yang melawat surau itu semalam, berkata pihaknya akan memastikan suspek dikenakan tindakan tegas kerana kejadian itu sangat sensitif.

Pengerusi MCA Negeri Sembilan, Senator Datuk Dr Yeow Chai Thiam, berkata pihaknya akan menganjurkan jamuan berbuka puasa dan menjemput semua kaum di taman perumahan itu hadir untuk merapatkan hubungan.

Untuk berita selanjutnya, KLIK SINI.


GERAKAN TIMUR:
Kenapa MCA mahu menganjurkan jamuan berbuka puasa utk merapatkan hubungan?  Adakah 4 orang suspek itu Cina?  Takkan Melayu yang buat, MCA yang anjurkan jamuan berbuka?  Jadi, diorang cina ke???  Kenapa semalam DAPigs melalui Father Kalifah Lim dan Kit Sial cepat2 counter statement?  So, mmg orang Cina punya kerja ye? 

2 beradik yang didapati  bersalah melontar bom petrol telah dijatuhkan hukum.  Cepat betul.  Tangkas!!!  

Apa tindakan KDN dalam hal ini?  tindakan tegas?  Apa dia?  Amaran keras? keras sahaja?  keras yang akhirnya lembik seperti yang diwarisi oleh Pemuda UMNO sekarang ini?  Atau terus dgn sikap pemaaf sperti yang dinikmati oleh Namawee babi?  Tindakan yang tegas - simpang renggam, atau penjara wajib dikenakan walaupun motif berbeza, kerana rumah ibadat adalah satu isu yang sensitif.  

DS Hishamuddin.....ada brani ka???

2 comments:

  1. Kejadian mencemari tempat-tempat ibadat, apalagi sura-surau atau masjid-masjid hampir tidak berlaku dahulu. Masing-masing nampaknya amat maklum kesan yang akan timbul jika perbuatan itu dilakukan.

    Tetapi kini, nampaknya ia boleh berlaku dgn agak sewenang-wenangnya. Kenapa? Saya rasa, kini sudah tiada lagi ketegasan dari pihak yang berkuasa.

    Kenapa tiada ketegasan? Matlamat dan tanggungjawab kerja mungkin telah berubah. Mungkin dahulu jawatan diperlukan untuk berkhidmat, tetapi kini jawatan perlu dikekalkan dgn apa cara sekalipun asalkan terus berjawatan. Khidmat hanyalah alasan untuk terus memegang jawatan.

    ReplyDelete
  2. Kenn,
    Brani kerna benar... namun ramai panglima melayu dah semakin layuuu..

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...