Bersama Berjuang

Monday, August 16, 2010

ADUN 'tidak dibenar' Bergotong-royong Di Surau


IPOH 14 Ogos - Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sungai Rapat, Datuk Hamidah Osman 'tidak dibenarkan' membuat program gotong-royong memasak bubur lambuk di sebuah surau di Taman Song Choon dekat sini pada 1 Ramadan lalu sedangkan premis itu terletak di dalam kawasan beliau.

Alasan yang diberikan oleh pengerusi surau tersebut adalah kerana ahli politik tidak dibenarkan terlibat dengan surau berkenaan dan perkara itu perlu dibincangkan terlebih dahulu oleh jawatankuasa surau berkenaan. 

Berita selanjutnya, KLIK SINI

GERAKAN TIMUR:
Ini satu lagi sifat  penyokong PAS.  Bila YB tak datang, diorang kata "dah pilih, langsung tak tunjuk muka". ayat biasa yg digunakan untuk condemn YB.  Tapi bila nak datang, kena sabotaj.  Hanya kerana berlainan ideologi, maka diharamkan untuk datang.  Tapi bila Nizarnirrajim, boleh saja.  Mgkin Pengerusi surau tu lupa, kawasan tu dalam DUN sape.  Alahai tuan pengerusi, bukan untuk berpolitik pun, untuk memeriahkan Ramadhan.  Aktiviti bersama masyarakat pun disekat.  Tak berterima kasih, walaupun peruntukan sebanyak itu telah diusahakan.  Apa lagi yang engkau mahu wahai bAhlul pas? 

Sabar je lah YB.  Mmg bAhlul Pas ni dah dilatih sebegitu hina oleh Nizarnirrajim dan Ngeh & Nga. 

7 comments:

  1. Salam,

    bagi kawan memang ada terdapat satu golongan yang tak suka kepada orang politik apabila ada aktiviti surau kerana khuatir dalam jemaah itu terdapat ramai ahli PAS dan UMNO bergotong royong. Masalahnya isu ini yang paling suka digunakan oleh pembangkang kononnya ADUN yang dipilih tidak suka turun padang bercampur dengan masyarakat.

    Harap ADUN yang terlibat bersabar sahaja, ini hanyalah dugaan Allah. Mungkin ada hikmah yang tersirat kenapa beliau tidak dipilih Allah untuk bersama dalam aktiviti itu. Wallahualam.

    ReplyDelete
  2. PAS MMG SUKA CAMPOR ADUK POLITIK DGN AGAMA BROO!. DULU WALLY SLIPOR SUKE NGATE ORG LAIN AMALKAN AGAMA SUKU POLITIK SUKU. NAH SKRG SAPE YG BTUL2 KEPALE SUKU?? KEHKEHKEH

    ReplyDelete
  3. Apai Ngelai,
    Pas, cakap tak serupa bikin...

    Bro Jeffry,
    Pahaman diorang Agama dan Politik xbleh dipisahkan, carcamarba jadinya. bengong cam wali nya .. heheheh...

    ReplyDelete
  4. Yang lemah sangat ni kenapa.Kalau orang tak beri tak payah lah masuk buat program kat situ.Tempat lain banyak lagi.Kalau buat tempat yang orang tak suka alamatnya sia-sia sahaja.Ibarat curah air pada daun keladi.Cari lah tempat berhanpiran kat surau itu.Orang UMNO pun satu juga itulah lepas tangan sangat samapi surau masjid jatuh pada PAS.Ditempat lain orang UMNO hebat sangat.Bila kat surau/masjid jadi terpinggir.Habis bila YB BN nak masuk letihlah jadinnya.Aku nak tanya apa strategi orang UMNO nak ambil alih surau itu.

    ReplyDelete
  5. orang orang pas wally selipar dah jadi macam yang digambarkan oleh Qur'an.

    Kamu buta, kamu pekak, kamu bisu !1!

    Mana taknya..

    Take beer !
    Kangkang!
    Ladang oink! oink! terbesar!
    Khalifah LGE
    Ustaz kulup Kor Min baca ayat

    tak larat nak tulis daaa.....

    ReplyDelete
  6. Itulah masalahnya penyokong PAS,sepatutnya dalam bulan Ramadhan kita tinggalkan politik buat seketika buat amal jariah, dia orang kata kita tak buka minda ,dia orang tu buka minda ker,Untuk pengetahuan saudara Zulkifli yang jadi pengerusi surau adalah pencadang ketika penamaan calon PAS PRU12 sebab tu dia liat sangat

    ReplyDelete
  7. Makmum,
    Jarang kita dengar UMNO ingin merampas Masjid/surau. Tempat ibadah untuk semua, bukan berpolitik.

    Antupaspiss,
    byk sgt sesat mereka nih, tapi syg masih ramai yang dibutakan mata dan hati untuk melihat sinar kebenaran.

    P. Sgt Rapat,
    Padanla sesat lagi menyesatkan, rupanya geng Nizarnirrajim daaa..

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...