Bersama Berjuang

Tuesday, September 17, 2013

EDISI CINABENG: Benarkah Pemikir Strategi DAP Mendakwa IQ Orang Melayu Paling Rendah???


Ermm... kadang-kadang pahit untuk kita telan. Tapi realitinya begitu. 

Apakah salah untuk menafsir kebolehupayaan orang Melayu untuk berfikir sekiranya kenyataan Ong Kian Ming ini diambilkira, dan dibandingkan dengan kemelut politik semasa orang Melayu? 

Mungkin juga kesimpulannya seperti DISINI

3 comments:

  1. Orang cina memang kiasu dan memandang kaum lain tidak sepandai mereka. Sama lah seperti kaum cina di Negara jiran yang berangapan mereka hebat. Orang cina tidak ada pantang larang, Untuk mereka "the ends justify the means". Mereka akan mengguna apa sahaja cara - halal, tak halal, legal dan tidak legal, moral dan immoral, asalkan mereka mendapat keuntungan. Betul mereka berjaya dan kaya. Tapi dengan cara apa? Rasuah, tipu daya, seleweng, keganasan, untuk mendapat keuntungan. Orang melayu yang rata-rata beragama islam tidak melakukan perkara-perkara yang melanggar syariah islam. Walaubagaimanapun ada yang berjaya, dan tidak nak heboh. Banyak orang melayu yang pandai dan bijak. Tapi mereka tidak dalam perniagaan. Jangan orang cina dengan suka-suka nak cop melayu sebagai low IQ.

    ReplyDelete
  2. Memang benar...org melayu dim PR rendah IQ... malah ada yg sewel...sbb itulah mereka sentiasa rela jadi keldai tunggangan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul betul betul ! sesetghnya mcm subnormal pulak, ngikut aje mcm .....

      Delete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...