Bersama Berjuang

Wednesday, March 13, 2013

MESTI BACA: PANASSS... Lahad Datu Digemparkan Dengan Kehadiran Kapal Perang USS Guardian Milik Amerika Di Perairan Sulu!!!




Operasi Sulit Serang Sabah Terbongkar..?

“Kemampuan memiliki senjata untuk penembak tepat adalah antara yang paling memeranjatkan. Ini kerana rifle penembak tepat yang paling murah pun dikatakan berharga RM60,000 satu unit."

“Malah ada yang mencecah harga RM200,000 ke RM300,000 dan sehingga lebih RM1 juta (jarak tembakan melebihi 5 kilometer),” lapor laman itu lagi.

Satu lagi insiden yang perlu diberi perhatian adalah kehadiran kapal USS Guardian di Laut Sulu. Agak memeranjatkan apabila kapal USS Guardian dikatakan terkandas di kawasan terumbu karang Tubbuhata.

Menjadi tanda tanya kenapa kejadian tersebut terjadi pada 17 Januari iaitu 24 hari sebelum pendaratan penceroboh ke atas Sabah pada 11 Februari 2013.

Yang pasti kapal perang tersebut sengaja belayar keluar dari laluan asalnya dan agak pelik kenapa kapal secanggih itu boleh tersasar dan gagal mengenal pasti kawasan terumbu karang di kawasan Tubbataha Reef.

Pihak Tubbataha Reef Marine Ranger telah beberapa kali memberi amaran kepada komander USS Guardian supaya jangan menghampiri kawasan terumbu karang tersebut. Tetapi bagaikan dirancang USS Guardian tetap meneruskan perjalanannya dan enggan berhenti.

Timbalan Pengerusi WWF-Filipina, Jose Ma.Lorenzo Tan berasa hairan dan tidak percaya kenapa USS Guardian dengan sengaja menghampiri kawasan terumbu karang tersebut.

Berdasarkan risikan Filipina, kapal perang tersebut telah melakukan satu operasi rahsia dan kehadiran mereka langsung tidak dimaklumkan kepada pihak berkuasa Filipina

“The question is: Who did they inform? The governor of Palawan (Abraham Mitra) did not know. The Tubbataha Protected Area Management Board did not know. The Western Command (of the Armed Forces of the Philippines) did not know,”

USS Guardian mendakwa kapal mereka tersangkut di kawasan terumbu tersebut, ketika itu apabila pengawal marin Filipina cuba menghampiri kapal tersebut mereka diberi amaran dan USS Guardian bersedia untuk menembak pihak marin Filipina.

“There were eight rangers on speed boats. And they could not even approach. The ship was on general quarters (alarm),”

Menjadi tanda tanya kapal perang tersebut telah dimusnahkan dan segala peralatannya diangkut secara tergesa-gesa. Dalam sejarah Amerika inilah kali pertama kapal perang mereka dimusnahkan dalam keadaan aman bukan di medan perang.

Berdasarkan maklumat risikan dari Filipina, terdapat banyak kegiatan dilakukan dengan alasan mengadakan operasi menyelamat dan memunggah barang-barang.

Tetapi aktiviti mereka dibuat secara rahsia. Yang menghairankan pihak keselamatan Filipina kenapa anak kapal USS Guardian tidak dihantar ke Filipina kerana lokasinya paling hampir sebaliknya anak-anak kapal USS Guardian terus dihantar ke Jepun.

Selepas kejadian memindahkan anak kapal selesai, Sultan Bantilan Muhammad Muizzudin II pemimpin dari gerakan Kesultanan Sulu Darul Islam (SSDI) yang menentang serangan ke atas Sabah mendedahkan ada pihak yang lebih besar di belakang Jamalul Kiram III.

Menurutnya terdapat kehadiran sekumpulan lelaki berkulit putih di dalam kumpulan bersenjata Kiram sebelum mereka menyusup masuk ke Sabah.

15 comments:

  1. Malaysia perlu berhati hati...

    Tangkap cepat semua pengkhianat!!!

    ReplyDelete
  2. Sbnrnye....aku pn mmg ade terbaca berita kapal perang US sangkut kt luatan sulu. Aku pelik nape sangkut kt situ walhal dieorg ade peralatan canggih. Bile pihak berkuasa filipina nk hampiri...dieorg x bgi. KNP? Minta geng2 PR yg tuduh UMNO nye keje....fikir2 balik. Sandiwara yg ade kaitan ngan US military. Tolonglah. Yg baik sgt dgn yahudi dan US adalah anwar.

    ReplyDelete
  3. Liwat cepat dalang pencerobohan sabah ni..masukan cili api, cukagetah dalam jubur mangkok ayun ni..kitadalam bahaya jika di biarkan ..

    ReplyDelete
  4. ini semua kuasa allah yang menggagalkan niat jahat anuar pandikuty dan regim yahudi.

    secara logik mana boleh kapal yang canggih boleh tersekat di terumbu karang?

    ReplyDelete
  5. OHHHH....TU SBBNYA SI NUWAR RASCAL TU TERLOLONG2 MENJERIT2 MENYANYIKAN LAGU "tanya pada Najib."KIRAMTUL.

    ReplyDelete
  6. Filipina telah menghalau tentera Amerika dari Subic Bay. Amerika melihat perlunya satu pangkalan tentera yg baru di kawasan Tenggara Pacific untuk membendung ancaman kekuatan China. Tempat yang paling ideal selepas Subic Bay ialah Pantai Timur Sabah. Anwar mungkin telah berjanji untuk menjemput Amerika membuka pangkalan barunya di bumi Malaysia kalau dia berkuasa. Modus operandi terbaik ialah dengan mengwujudkan kacau bilau di Sabah dengan harapan kerajaan Malaysia tidak lagi mampu menanganinya sekaligus menjemput AS untuk campur tangan meletakkan kekuatan tenteranya di Sabah!

    ReplyDelete
  7. untuk gagalkan hasrat amerika itu ialah dengan 'mematikan' anuwar berahing. itu je caranya sebab malaun tu adalah tali barut amerika...

    ReplyDelete
  8. Aku x tau nak kata apa dgn si kitol babi ni..tp yg pasti kesan nya utk semua rakyat m'sia sgt lah besar. klau la tau dah besa nanti menyusahkan semua baik la masa baru lahir tu di tembak terus.

    ReplyDelete
  9. yg sebenarnya.....semua kejadian ini ada kait mengait antara satu sama lain....tetapi tidak la terlalu rumit.....ini semua perancangan anuar kitol dgn big bossnya iaitu yahudi US (puak yahudiUS adalah financier utama Nuar kitol).......nuar nak jadi PM sementara US nak pengkalan laut.........anuar Kitol tahu, Sabah tak munkin di ambil balik oleh kesultanan sulu...raja kicap sos TIRAM III & nur misuari tu kena tipu hidup hidup dgn nuar kitol....mereka sekadar jadi keldai jer pada nuar utk buat kecoh kat sabah....tapi niat jahat nuar kitol tu setakat ni dgn mudah dapat di baca....nuar terkantoi lagi...planning failed...kapal US tersangkut kat batu karang....semua itu kuasa ALLAH nak selamatkan Malaysia..JAHANAM KO ANUAR!!!!!

    ReplyDelete
  10. Syukur pada Allah, niat yg tak baik sudah terbongkar, Tahniah kepada kerajaan kerana membuat pendirian yg cepat iaitu menjadikan pantai timur Sabah sebagai kawasan Keselamat khas, pastinya niat Anuar dan Rakan Yahudinya menjadikan Selatan Filipina sebagai Pengkalan tentera Amerika yg baru tidak akan tercapai...

    ReplyDelete
  11. adalah hikmah Anwar dipanjangkan umur dan diberi izin oleh Allah menyebar sebanyak mungkin propaganda dan fitnah. Kerana akhirnya kita akan melihat sendiri the true color of Anwar Ibrahim ni. Sejak zmn universiti sehingga sekarang, apa yang ada padanya adalah kekacauan dan huru hara dan konflik. Dia memiliki karisma, tetapi dia tiada bakat memimpin, yg ada padanya hanyalah ketamakan, tipu helah dan nafsu yang besar.

    janganlah memandang ringan Allah Maha Melihat, kita merancang tapi ALlah juga merancang. Selamatkanlah bumi Malaysia ini dari manusia berhati zionis/yahudi. Tunjukkanlah kejahatan agar hati yang diberi hidayah boleh melihat. Masih ramai orang Malaysia yang cintakan keamanan. Bukan dipenuhi protes, kebencian, demonstrasi, pelbagai tohmahan, mengadu domba dan propaganda kebencian. Sedarlah rakan2 seagamaku sekalian bahawa kesepaduan kita sebagai seorang muslim sedang teruji di saat genting ini.

    Akan terujilah hati yang mahu melihat rakyat Malaysia selamat atau hati yang penuh hasad dengki dan kebencian. Lihat2lah dengan hati yang bersih saudara2ku.

    ReplyDelete
  12. Jangn babit kan politik dalam masalah negara... Time nie la kita kena bersatu,, bukan sama2 buat fitnah atau nak tunjuk diri kita baik.. Time2 nie pun ada lagi nak babit kan politik.. Profesional la bro.. Kalau setakat dudk kedai kopi sembg pasal politik.. Apa pun tak dak.. Kita kena sama2 jaga negara kita.. Bukan sama2 bermusuhan

    ReplyDelete
  13. Amerika tidak ada tujuan nak membantu Kiram menakluk Sabah. Kemalangan USS Guardian tu tersangkut kat terumbu hanya kebetulan saja. Mungkin pihak yang lebih besar kata kiram itu ialah penyokong mereka di filipina yang anti pemerintah. Orang "berkulit putih" yang kiram kata itu ialah bangsa mereka sendiri keturunan sepanyol (mestizo).
    kita semua tahu amerika melabel abu sayaf sebagai pengganas & telah melatih tentera filipina menentang pengganas islam di selatan filipina.

    ReplyDelete
  14. Aku tak percaya langsung anwar punya kerje...yg aku taw kat malaysia ni yg berani watkerje terkutuk gitu..cek darthvader tu larr mmg satu malaysia dah taw dia ada hubungan dengan cia israel semasa lari ke filipina dulu kecut telog ngan tunku dulu...beratus ratus ribu dolar cia bagi kat dia nak sapot dia stay kat filipina dan jadi kolumnis dalam akhbar filipina.....tunku dah turun...balik dari sana..kat malaysia baru daftar jadi ahli umno biasa kat cawangan rawang tak sampai berapa taun dah jadi ketua pemuda umno malaysia ehhh ko org tak rase pelik bin ajaib ker ngan dia ni......aku ingat korang dah rabun ler atau pun rabun ngan duit yg dia tabur kat hangpa kot..
    Namer glamor ekk jap sha ok ekks......

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...