Bersama Berjuang

Monday, May 14, 2012

Sekitar Demo Aiskrim 1.0 - Demo Terbaik & Paling Aman!


Demo paling sempoi yang pernah GT sertai, atau yang pernah GT lihat.  

Demo santai ini menenggelamkan tanggapan ramai bahawa terdapat unsur-unsur lucah, namun sebaliknya.  Para pendemo berkeliaran menghadiah aiskrim kepada rakyat, dengan tagline "Makan Aiskrim Jangan Dalam Jamban!" ... Muahahahahaha...


Kelibat kereta dan motorsikal yang sporting memberhentikan kenderaan lalu menyambut baik huluran aiskrim sama sekali menafikan sebarang bentuk provokasi.  Malah, demo ini mendapat tumpuan dari ibu bapa, yang membawa anak mereka di dalam kenderaan.  


Aiskrim dan anak-anak memang tidak boleh dipisahkan.  Begitulah hubungan ibu dan anak, yang terpaut erat.  Mesej kedua dalam demo ini mudah, sesudah makan aiskrim, jangan pula derhaka atau lupakan ibu di rumah!  


Simbolik yang penuh sarkastik, atau sinis dalam usaha mendidik masyarakat cara sebenar menikmati aiskrim, iaitu DUDUK DAN JILAT!  


Peace no war... nantikan Aiskrim 2.0 dan 3.0 yang bakal berada di kawasan anda! The combination of education dan entertainment on how to eat dan enjoy an icecream will be delivered to you soon.  Be positive, cut n clear!

Sempooiiii.... 

3 comments:

  1. si haram jadah bershit tu patut tiru demo aiskrim 1.0 ni..sopan dqan syahdu gitu..ahaks...

    ReplyDelete
  2. Bila nak buat aiskrim 2.0? aiskrim perisa vanila ada tak? buat kat depan rumah ambiga ke? ambo sokong!

    ReplyDelete
  3. Kempen yg x pikirkan masa depan anak2..korg tak pernah terpikir ke kalau satu hari nanti anak korang cakap aiskrim macam batang *******. kalo benda ni berlaku kat anak sendiri, baru korang tau baik buruknya kempen ni. TOLONG jadik org DEWASA dan bukannya budak2 tadika...

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...