Bersama Berjuang

Tuesday, May 8, 2012

Pengakuan Khalid Ismath: "Tok Guru Nik Aziz Pun Tahu Aku Syiah". Takkan Pok Nik Diam Je Kot?


Telah menjadi pengetahuan umum bahawa sebagai umat Islam, kita ulama muktabar telah mengistiharkan Syiah sebagai terkeluar dari landasan Islam.  

Syiah lebih kepada agama politik, yang mana terdapat prinsip Syiah, iaitu Al -Wilayah, satu prinsip yang mana mereka tidak akan mengikhtiraf mana-mana pemimpin negara selagi mana pemimpin itu bukan dari kalangan mereka (berfahaman Syiah).  Dan mendirikan kerajaan Syiah adalah matlamat utama mereka, dengan menghalalkan demonstrasi jalanan bagi menggulingkan kerajaan yang sedia ada. 

Sebagai contoh, huru-hara yang berlaku di Timur Tengah didalangi oleh Syiah.  Bahkan, sirah Islam sendiri tercatat bagaimana sahabat Nabi, Uthman Affan terkorban dalam demonstrasi pertama dalam sejarah Islam, yang diketuai oleh Abdullah Saaba, seorang yahudi yang terkemudian mencipta fahaman Syiah ini.

Fahaman ini telah menyusup masuk ke Malaysia, dan tanpa berselindung, ia meresap masuk ke universiti universiti tempatan.  

Dakwaan bahawa Khalid Ismath itu seorang Syiah nyata berasas, apabila Khalid mengakui bahawa Nik Aziz sendiri mengetahui bahawa dia adalah seorang berfahaman Syiah.  


Apakah pegangan sebenar Nik Aziz dalam perkara ini?  Apakah beliau terlalu jahil untuk memahami apa itu Syiah, atau menghalalkannya demi dendam kesumat politik, yang sebenarnya berasaskan kesalahan parti itu sendiri ketika bergabung dengan UMNO di Kelantan suatu ketika dahulu?  

Jika benar, maka tepatlah dakwaan ramai pihak bahawa Nik Aziz hanyalah ulama politik, yang dipandu oleh kepentingan politik, sementara menjadikan Islam sebagai topeng untuk bermuka-muka.  

Tidak hairanlah, fahaman Syiah subur mekar di kalangan penganut PAS, kerana Mursyidul Amnya sendiri mengiktiraf fahaman sesat itu apabila tidak bertindak berdasarkan ajaran Islam murni, berdasarkan dakwaan Khalid Ismath sendiri di dalam akaun FB nya.  

Tontonilah video dibawah, bagaimana mahasiswa Islam terkeliru, dan tidak pula diperbetulkan oleh pemimpin PAS yang kununnya memperjuangkan Islam!  Yang dibela adalah Syiah, dan yang membela menggunakan larangan Islam sebagai method. 

Berani pula mengaku sebagai mahasiswa Islam...

Sabda Rasullullah SAW " Barang siapa menyerupai sesuatu kaum, maka dia termasuk di dalam golongan kaum itu".


3 comments:

  1. Bismillah..

    "Sesungguhnya Kamilah yang menurunkan Al-Quran dan Kamilah yang memelihara dan menjaganya."
    (alHijr:9)

    Dengan rasa rendah diri dan niat semata2 kerana Allah Taala :

    aku memohon dan meminta serta merayu kepada semua umat Islam tanpa mengira mazhab atau fahaman politik agar kita semua..

    ..KEMBALI KEPADA AL QURAN!
    ..KEMBALI KEPADA AL QURAN!
    ..KEMBALI KEPADA AL QURAN!

    mari..sama2 kita leraikan yang kusut

    mari..sama2 kita bersihkan yang kotor

    mari..sama2 kita mencontohi keperibadian Rasullullah yang pemaaf

    kita maafi saudara2 Islam kita & kita juga memohon agar kita juga diberi kemaafan atas kesilapan kita

    kekuatan Islam terletak pada alQuran mukjizat sepanjang zaman

    kita kembali kepadanya saudara2 ku

    -abdullah-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau kata nik aziz fahaman syiah dan sesat, bagaimana pula dengan umno yang kononnya pejuang islam tetapi tolak hudud, pelahap harta rakyat, rasuah no 1, pemimpin BN dengan yahudi tak jauh beza malah sejahat-jahat yahudi mereka tidak menzalimi rakyatnya sendiri.BN vs yahudi...

      Delete
  2. israel ko ni memang tak paham bahasa lah. ko ingat pr tu bagus sangat ke. orang bercakap pasal syiah. penulis tak tuduh nirky arjis tu syiah. memang padan la dengan nama israel ko tu. hati perut ko pun dah macam bangsa israel. lain orang kata lain plak yang ko balas. bodoh nak mampus. ko tu kut yang berhati yahudi. aku tak rasa pun dizalimi oleh BN. malah BN banyak beri aku segala yang aku nak. PAS/PR memang ye zalim. ko tak rasa sbab ko dah bebal. aku cukup benci orang bodoh macam ko ni

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...