Bersama Berjuang

Tuesday, March 13, 2012

GEMPAR!!! Manipulasi Fakta LYNAS Oleh Pembangkang Didedahkan!!! Kilang Proses Nadir Bumi Wujud Di Australia!!!


Pembangkang berhujah, mengapa Malaysia memilih Lynas, sedangkan Lynas kononnya tidak dibenarkan pembinaannya di Australia.  

Pembangkang menambah, ianya adalah kerana pemprosessan nadir bumi (rare earths) tidak selamat untuk manusia.  

GT nak tanya, betul ke Australia tidak mahu ada pemprosessan nadir bumi di negara mereka?  Betul ke pemprosessan nadir bumi tidak selamat, maka Australia telah menolak idea pembinaan Lynas?

Kat bawah ni, apa?  
Klik Pada Imej
Syarikat di atas dikenali sebagai ARAFURA Resources Limited, berpangkalan di Australia, dan telah beroperasi sejak November 2003!!!

Ini adalah bukti bahawa di Australia juga terdapat kilang pemprosessan nadir bumi.  Dan pendedahan ini pastinya telah mematahkan hujah pembangkang, yang mendesak kerajaan Malaysia mengharamkan LYNAS berdasarkan faktor tambahan iaitu keengganan Australia membina LYNAS di sana.  

LYNAS ditolak oleh Australia kerana di sana sudah ada kilang pemprosessan nadir bumi.  ITU JAWAPANNYA!!!

KLIK SINI untuk keterangan lanjut berkenaan ARAFURA Resources Limited, syarikat yang bercita-cita untuk menjadi teraju utama pembekalan nadir bumi di dunia!

2 comments:

  1. deep asshole party (dapig) babi punya motif tak mahu orang melayu memiliki kilang teknologi tinggi di malaysia! pada babi ni..kilang teknologi tinggi harus dimiliki oleh orang cina rasis Dapig babi..baru dia senyap!! macam kat selangor dan bukit merah tu!!!...cuma fauziah bangkai jer bodoh bingai!!

    ReplyDelete
  2. Kilang Lynas di Kuantan apabila beroperasi, merupakan kilang memproses Nadir Bumi yang terbesar di dunia. Ia bakal membekalkan satu pertiga keperluan Nadir Bumi dunia. Setakat ini Negara China merupakan pembekal 97% keperluan Nadir Bumi Dunia dan negara berkenaan memainkan harga mengikut kehendaknya, sehingga Kerajaan Obama menimbangkan untuk mengambil tindakan perdagangan ke atas negara berkenaan.

    Deposit Nadir Bumi tidak dimiliki oleh semua Negara di dunia. Hasil mineral berkenaan diperlukan untuk membuat komponen elektronik dan peralatan berkaitan bateri termasuk bateri kereta Hibrid yang menggunakan teknologi hijau. Ini adalah perdagangan masadepan yang akan menjana pendapatan 1.7 billion pada tahun pertama ia beroperasi. Kilang Lynas akan membantu Negara untuk menguasai bekalan bahan kegunaan peralatan elektronik dan tenaga hijau yang mana merupakan satu bekalan strategik di masa hadapan. Ianya seumpama memiliki telaga minyak !

    Kilang ini, walaupun ada sedikit risiko, namun dengan kawalan keselamatan yang ketat bencana mampu di kekang. Risiko bukanlah umpama risiko logi nuklear, yg sering di war-warkan oleh pembangkang. Negara seperti Jepun yang telah dibom dengan bom nuklear tapi masih sanggup membenarkan logi nuklear di bena demi memfaatkan rakyatnya, inikan pula kita yang cuma ingin mendirikan kilang penapis Nadir Bumi !

    Saya amat yakin gerakan anti Lynas berpunca daripada perkara berikut:
    1. Sabotaj kepada Negara agar projek yang begini baik untuk ekonomi dan masadepan industri elektronik ini terbatal dan Kerajaan akan kehilangan sumber di masa depan.
    2. Negara yang menguasai pasaran Nadir Bumi membayar gerakan ini. Ini dapat dilihat dengan agak nyata apabila hanya rakyat drp kaum yg satu itu sahaja yang menunjuk perasaan.

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...