Bersama Berjuang

Wednesday, January 4, 2012

PAS Dan Harakah Tidak Mampu Memfitnah Hasan Ali !!!


Kemelut dalaman PAS cukup menggetarkan hati pemimpin mereka, kerana takut apa yang sebenarnya berlaku diketahui oleh penyokong mereka.  Sekian lama cuba untuk menyembunyikan realiti bahawa parti itu hanyalah sekadar pak turut kepada DAP.

Maka tidak hairanlah sekiranya dalam ceramah-ceramah mereka, penyebaran fitnah-fitnah dioptimakan sebaik mungkin, berbanding menjawab isu yang mengelilingi pemimpin-pemimpin mereka.  Ini bertujuan untuk membuatkan ahlul PAS khusyu’ dan asyik didendangkan irama kepalsuan, sekaligus menyekat kemahiran mereka berfikir. Hidup untuk ditipu, berulang-ulang kali.

Begitulah juga apabila kenyataan terbaru dari Nik Aziz yang kononnya polemik yang dicetuskan oleh Hasan Ali sudah selesai gara-gara permohonan maaf secara terbuka.  Walhal, ianya hanya untuk seperkara sahaja, iaitu sekadar isu konsep negara berkebajikan. Ia tidak sedikit pun menyentuh dasar atau “core” polemik yang sebenar-benarnya.

Bagaimana dengan politik kotor “the destructive duo” yang cuba “membunuh” terus karier Hasan Ali?  Bagaimana PAS Selangor yang terpaksa “dihanjing-hanjingkan” oleh DAP?  Bukan terpaksa, malah kepimpinan terbaru PAS Selangor sebenarnya rela untuk diperkudakan, demi menikmati sedikit kemanisan kuasa yang sebenarnya bersifat individu, dan bukannya bersifat keseluruhan.

Keseluruhan bermaksud untuk semua, yang mencakupi ruang lingkup agama, bangsa dan negara.
 
Disorot semula kronologi politik dari 2008, Hasan Ali ....  KLIK SINI untuk baca seterusnya..

No comments:

Post a Comment

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...