Bersama Berjuang

Thursday, August 11, 2011

SAH!!! Ustaz Akademi Fantasia Mmg Nak Join Politik!!!


Bekas mufti Perlis Dr Mohd Asri Zainul Abidin menyuarakan kebimbangannya terhadap perkembangan isu serbuan terhadap Gereja Methodist Damansara Utama yang didakwa "diadun" dengan isu politik.

Katanya, perkara itu boleh dilihat pada pendirian "pihak berkuasa agama" yang bimbang orang Islam memasuki gereja dan melarang bukan Islam memasuki masjid.

"Pihak berkuasa agama bimbang apabila ada orang Islam pergi ke gereja. Risau nanti mereka terpengaruh dengan Kristian.

"Peliknya kenapa dulu mereka menghalang orang bukan Islam masuk ke masjid? Apakah mereka juga bimbang bukan Islam terpengaruh dengan Islam?" soal Dr Asri.  ( Puak mana yang jemput ke masjid /surai sampaikan tazkirah ? Itu puak2 bangang PAS yang

Ogos tahun lalu, isu larangan terhadap bukan Islam memasuki masjid menjadi isu hangat selepas anggota parlimen Serdang Teo Nie Ching memasuki surau di Kajang bagi menyampaikan sumbangan.

JAIS antara pihak pertama dilaporkan mengkritik tindakan itu atas alasan orang bukan Islam tidak dibenarkan memasuki masjid dan surau kerana mereka dikategorikan seperti wanita yang didatangi haid.

Dalam kenyataannya hari ini, Dr Asri berkata larangan pihak berkuasa agama itu menjadikan orang ramai semakin tidak faham dengan politik negara ini apabila ia "diadun dengan agama".

GERAKAN TIMUR
Soal agama dipolitikkan atau politik diagamakan, tanyalah pada PAS, si "pelacor agama" yang cukup masyhur tentang itu.  

Tanyalah Khalid Gagap, yang sibuk mempolitikkan tindakan sah "pihak berkuasa agama" itu.

Seperkara yang menarik, dilihat Dr. Asri seolah-oleh masih tidak berpuas hati dengan JAIS.  Mungkin peristiwa dirinya dicekup akibat berceramah tanpa watikah dari Sultan Selangor membuatnya begitu teruja untuk memberi komen kepada JAIS.  

Dan diamati, antara banyak bijak pandai agama, dia yang paling kerap mencampuri urusan politik di negara ini.  Mungkin sudah sampai masanya dia belajar perbezaan antara ulama dan umarak.  

Atau, dia sememangnya ingin menceburkan diri ke dalam politik tanahair.  Mgkin dengan itu, lebih mudah "fahamannya" disebarkan kepada rakyat.  

Berdasarkan pendiriannya yang selalunya menyebelahi Pakatan, rasanya tidak sukar untuk dia tawarkan diri menjadi calon mereka.  

Anwar pasti memberi thumbs up!  Nicky Arjis kata "ambo stuju bena..".  Mak Lampir apatah lagi...

Sudahlah wahai ustaz akademi fantasia, isu murtad dan akidah adalah lebih penting berbanding putarbelit politikmu!!!

2 comments:

  1. Rasa2nya dr asri yang suka kaitkan politik dengan agama dan mengunakan agama untuk politik nya. Dan yang lebih teruk lagi dr asri tak ikhlas perjuangkan islam.

    ReplyDelete
  2. "Peliknya kenapa dulu mereka menghalang orang bukan Islam masuk ke masjid? Apakah mereka juga bimbang bukan Islam terpengaruh dengan Islam?" soal Dr Asri.

    ====

    bODOH BETUL CARA BERFIKIR dR aSRI NI.

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...