Bersama Berjuang

Tuesday, August 9, 2011

Pelancap Politik Yang Tidak Tahu Berterima Kasih!!!

Bila sentuh je soal pembangkang nih, salah satu kriteria yang perlu anda tahu ialah sifat tidak berterima kasih.  Bagilah sebanyak mana pun, pasti akan dipolitikkan.

GT dah jangka akan berlaku sebegini seperti yang GT tulis pada artikel pagi tadi.  

Bagi banyak diorang akan kata itu rasuah dari BN..

Bagi sikit diorang kata tak cukup... 

Tak bagi lagi lah giler diorang spin cerita, dan buku JingGAY akan dijadikan panduan janji giler Fuckatan.  Hanya berjanji, tiada pelan komprehensif dari mana datangnya sumber itu, anak buah GT yang umur 5 tahun pun boleh cakap... senang je baaaiiiii... 

Mungkin ini yang dipanggil kufur nikmat.  Malangnya orang Melayu kaya dengan nilai hidup, tetapi semuanya tidak lagi dipakaiguna, gara-gara politik gampangan asuhan Al Jub yang dicerna hebat oleh PAS PIS PUS.  

Orang berbudi, kita berbahasa, orang memberi kita merasa.  

Hutang budi dibawa mati. 

Tapi Melayu yang adatnya bersendikan syarak, syarak bersendikan kitabullah tidak lagi meletakkan kata-kata diatas di tempat sepatutnya.  

Politik mereka membawa kekeliruan kepada budaya Melayu sendiri.  Malah, terdapat pula kepercayaan bahawa Melayu tidak lagi relevan.  Gila... 

Tak bersyukur ke Allah jadikan mereka Melayu, yang meletakkan Islam sebagai cara hidup.  

Hari ini, Melayu diperkudakan, dan Islam dilacorkan...  Itulah pelancap politik, yang selalunya membuat keputusan syok sendiri, tanpa mengambil kira impak keseluruhan ummat.  Janji memberi keuntungan kepada politiknya, mereka akan mengiakan, tolak halal haramnya..

Angguk-angguk.. geleng-geleng.. itulah si pak turut yang bertaraf pariah di dalam Pakatan.

Siapa punya angkara??? Lu fikirlah sendiri...

1 comment:

  1. x penah nk bersyukur pemberian rezeki...

    IBADAT X CUKOP REZEKI NK MINTAK LEBIH2!!!

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...