Bersama Berjuang

Saturday, August 13, 2011

Bila Rakyat Malaysia Kena Aniaya Kat England, Kenapa Pakatan Tak Kutuk England Pulak?



Rakyat Malaysia dicederakan dan dirompak di England.  

Mana suara pembangkang yang lantang mengutuk?  Mengapa tidak pula mereka mengutuk England gara-gara kejadian ini?  

Kita masih ingat bagaimana Lim bersaudara mencetuskan isu kononnya ada rakyat China yang dizalimi oleh pihak berkuasa Malaysia.  Sibuk melalak, melolong dengan melabelkan kerajaan Malaysia kejam, polis zalim, dan sebagainya.  Akhirnya, itu hanyalah permainan politik gampang mereka. 

Apatah lagi dalam isu terbaru yang membabitkan warga si abang di seberang tambak, punyalah bising, kalah anjing peliharaan mereka sendiri.  

Pelacur pun mereka dok back-up gila babi, babi pun tergelak tgk backup mereka!  Andaikan selepas ini ada rakyat Amerika, atau Perancis, atau China yang mengalami kejadian sama di Malaysia, pasti pembangkang akan cuba menjadi hero antarabangsa!

Itu rakyat asing... bagaimana dengan rakyat negara sendiri?

Namun, Ashraf pula tidak mendapat pembelaan yang sewajarnya dari mereka.  Kalau negara sendiri pun dikutuk dek kerana perkara-perkara seperti diatas, mengapa tidak mereka mengeluarkan sebarang kenyataan berhubung dengan perkara tersebut?  

Anwar dimana?  Sedang berada di atas perut Chinadoll?  

Mengapa tiada sebarang kutukan, mahupun desakan ke atas negara terbabit untuk memastikan keselamatan rakyat negara sendiri?  

Itulah pembangkang, yang hilang identiti nasional mereka, dan bertuankan negara barat.  Dan ejen mereka sudah cukup ramai di Malaysia ini, menanti waktu sesuaikan untuk menggadaikan apa yang ada di bumi bertuah ini.  

Pemurtadan dilipatgandakan, kuasa asing cuba dibawa masuk untuk menekan negara sendiri, laksana tujuan penjajah pada suatu ketika.  

Sejarah tidak pernah menipu kita, tetapi mereka cuba menipu kita...

1 comment:

  1. Minta maaf krana trmsk ke blog ini scara x sgaja.. Ingat nak baca artikel yg bernas.., baca tajuk gempak tp isinya..?? Mgkn pyokong anda sndiri trgelak... Kes yg anda prbandingkn tiada prsamaan langsung.. Sori...trgelak..!!
    Kat Mlaysia dlakukn oleh "Pihak Berkuasa"... Kat London dlakukn oleh "Rakyatnya..(yg jahat)". Itupun saudara x bolih pikir..?
    Bykknlah bramal & jauhilah mlakukn fitnah dlm bulan Ramadhan ni.. (Klau saudara seorang Muslim..)

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...