Bersama Berjuang

Thursday, July 7, 2011

Tiada Permit, AmPIGa & Pemimpin Fuckatan Tidak Boleh Hadir, Siapa Yang Akhirnya Dibodohkan?

Menjelang 2 hari lagi untuk menanti tarikh 9 Julai, ada beberapa perkara tentang BeerShit 2.0 yang rakyat patut faham.  

Pertama, permit untuk penganjuran BeerShit 2.0 masih belum lagi dipohon. Sedangkan mengikut prosedur pihak Polis, sebarang acara mestilah memohon permit dan permohonan ini hendaklah 7 hari sebelum acara itu dianjurkan.   Seandainya esok mereka membuat permohonan ini, maka adakah pihak polis mempunyai cukup masa untuk meninjau kawasan dan merancang pelan terbaik untuk mengelakkan sebarang kejadian yang tidak diingini?  

Pastinya andai pihak Polis tidak mengeluarkan permit, maka dituduhlah polis dengan bermacam tuduhan, walhal Ambiga adalah seorang peguam, dan pastinya tahu undang-undang ini.  

Kedua, AmPIGa telah dihalang dari masuk ke ibukota.  Ini bermakna beliau terselamat dari sebarang kemungkinan huru-hara yang bakal berlaku. Bukan beliau sahaja, malah keseluruhan AJK BERSIH dan pemimpin-pemimpin Fuckatan juga dilarang masuk ke ibukota.  Walhal, kita tahu bahawa terdapat berita bahawa ramai di antara pemimpin Fuckatan yang mmg tidak akan berada di dalam negara pada waktu perhimpunan itu berlangsung!

Tipikal pembangkang, mereka akan menghebahkan kononnya pihak polis telah menahan mereka dari masuk ke ibukota yang menyebabkan mereka tidak dapat bersama-sama rakyat!  Andai tidak, pastinya mereka akan "berjuang" bersama rakyat!  Begitulah pembohongan untuk mencipta publisiti murahan.  

Permit tiada, maka jadilah perhimpunan haram.

Pertubuhan tidak didaftarkan, maka jadilah pertubuhan haram.

Pemimpin tiada bersama, maka jadilah pemimpin haram jadah!

Sedang pemimpin mereka "cuci tangan", "makan angin" dan bersenang lenang, lembu-lembu BeerShit dikerahkan untuk menerima segala risiko, bukan sahaja dari pihak berkuasa, malah mungkin dari pihak ketiga yang bencikan kurang ajar dan sikap AmPIGa, IFC dan DAP laknatullah!

Sudah terang lagi bersuluh, mmg AmPIGa berniat mencetuskan huru hara apabila tidak memohon permit, dan memilih stadium yang kapasitinya kecil berbanding jangkaan kehadiran.  Dan dengan cara yang bijak, dia bakal terselamat, orang lain "alamaaaaaaatttt.."

Begitulah bodohnya kepada barangsiapa yang bakal turun 9 Julai nanti, ibarat lembu dicucuk hidung!  Itu pun masih mahu percaya pemimpin mereka MEMPERJUANGKAN RAKYAT!

Itu pun susah nak faham... bodoh macam LEMBU! 

No comments:

Post a Comment

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...