Bersama Berjuang

Saturday, July 2, 2011

Surat Terbuka Buat Dr. Ibrahim Ghaffar Susulan Persidangan Jagat Persilatan Melayu!!!


Artikel ini GT tujukan buat Dr. Ibrahim Ghaffur.  

Sepanjang GT mengikut dunia puisi dan sajak, nama beliau bukanlah asing.  Beliau juga punya aura tersendiri sewaktu melontarkan puisi mahupun sajak, apatah lagi penampilan gaya seorang seniman.  

Dan mengikut maklumat, beliau juga merupakan "orang kuat" salah satu pertubuhan silat di Meru, Silat Seni Cemandey kalau tak silap.  

Pengalaman politiknya sewaktu zaman Tun M juga banyak mengajar beliau erti perjuangan orang Melayu.  Pastinya, beliau melihat bagaimana Tun M membawa kemajuan dan kemakmuran kepada Malaysia.  

Yang penting, sedikit sebanyak beliau juga faham tindakan-tindakan yang diambil oleh Tun M untuk mengekalkan keamanan, termasuklah ops lalang dan sewaktu Anwar memperbodohkan rakyat melalui reformasi bontotkasi.  

Dan berita yang diterima juga mengatakan Dr. Ibrahim Ghaffar punya hubungan yang baik dengan Pesuruhjaya PAS Selangor yang baru, YB. Dr. Rani.  GT tak kisah tentang hubungan baik itu, malah ia sebenarnya membantu dalam maksud artikel ini.  

GT mohon agar Dr. Ibrahim dapat bersua dengan YB Dr. Rani, dan memberi nasihat agar tidak mengarahkan anak buahnya di Selangor untuk turut serta dalam perhimpunan BeerShit ini.  Yang paling penting, orang Melayu dari jagat persilatan Melayu tidak akan bertumpah darah dengan orang Melayu yang keliru.  

Itulah saranan GT kepada Dr. Ibrahim Ghaffar, memandangkan masih punya kesempatan untuk berbuat demikian.  

Ditakdirkan andai Dr Ibrahim berhadapan dengan Dr. Rani di perhimpunan BeerShit nanti, adakah beliau sanggup .......... ? 

9 comments:

  1. Batang nangka batang bergetah,
    Buahnya besar bercabang tinggi,
    Orang Islam pantang menyerah,
    Orang Melayu berpantang lari.

    Walaupun rumput mati terlapah,
    Uratnya tidak mahu tenggelam,
    Walaupun laut menjadi darah,
    Semangat Melayu tidakkan padam.

    Aku bersedia keringat dan darah,
    Akan ku kunci si tali barut,
    Aku menanti semboyan dikerah,
    Akan ku serang hingga ke maut.

    Wahai Ambabiga, dan sekelian kafirun yang menyokong murtad,

    Wahai Anwar Ibrahim dan sekelian umat ISlam yg juga menyokong murtad.

    Dengan izin Allah, akan aku cari kamu sampai kedapatan.

    Tarikh : 9hb Julai 2011 bersamaan
    7hb Syaaban

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum
    Terima kasih atas pengamatan dan pandangan serta saranan, sebagai manusia yang tak pernah sempurna selalu saya sandarkan diri saya bahawa setiap manusia itu ada kelebihan dan kekurangannya, apa pun keikhlasan dalam perjuangan amat diperlukan walaupun keikhlasan itu antara insan dan tuhanNya. semoga Allah memberkati kita semua.

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum
    Terima kasih atas pengamatan dan pandangan serta saranan, sebagai manusia yang tak pernah sempurna selalu saya sandarkan diri saya bahawa setiap manusia itu ada kelebihan dan kekurangannya, apa pun keikhlasan dalam perjuangan amat diperlukan walaupun keikhlasan itu antara insan dan tuhanNya. semoga Allah memberkati kita semua.

    dr, Ibrahim

    ReplyDelete
  4. Kasi kunci itu Dr. Rani sampai termuntah isi hijau dlm perut.Aku dgr dia cakap lepas satu kenduri,yg dia dah cakap kat cina jgn jual arak kat melayu dan mrk katanya faham.Blh pulak tu dia percaya kat cina,tak tahu ke dia bukan cina kalau tak menipu.Ni bz apa dia peduli sapa nak tonggang.Apa mangkuk punya YB

    ReplyDelete
  5. semua awk ni jahil dan sesat.
    org nak bawak kbenarn kenapa awk tidak sokong.
    islam tu kbenaran..tolak kbenarn makna toalk Islam..
    awk mati dlm Umeno-UPCO...mati sia2...amalan awk Tuan Guru dah sebut...tidak boleh bawak masuk kubor..

    ReplyDelete
  6. Terunapondoktimur jangan nak rasa awak lebih Islam dari org lain, itulah tandanya awak tu punya pegangan yg rapuh!!!!

    ReplyDelete
  7. yes ...jangan sampai MELAYU BERTEMPUR DAN BERLAWANAN SESAMA MELAYU.....- mereka keliru ....tak boleh bayang kalau sampai melayu membunuh melayu si DOT DOT DOT bertepuk tangan!

    ReplyDelete
  8. terunapondok,

    Orang bukan umno macam aku yg menyampah dengan pakatan haram ni macamana pulak?Tok guru kau nak letak aku kat syurga ke kat neraka?

    ReplyDelete
  9. Terunapondoktimur

    peduli apa dengan "tok guru kau dah kata"

    dia bukan Allah, Tuhan den.

    ntah ntah dia pun x masyuk sorrga, mana ko tau ..

    wallahualam

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...