Bersama Berjuang

Thursday, July 7, 2011

PANASSS: Dengungan Semboyan Perang Dari Gerakan Selempang Merah Terhadap BeerShit 2.0!!! "Parang Terbang" Sudah Bersedia!!! Allahuakbar!!!

Sebentar tadi sekitar jam 3.30 petang saya sempat mengikuti sidang media yang diadakan oleh Pertubuhan Seni Silat Kuntau Selendang Merah Malaysia (Selempang Merah) yang diketuai oleh YBhg. Datuk Dr. Hj. Baharom Kamari iaitu Khalifah dan Guru Utama Gerakan Selempang Merah Malaysia.


Majlis sidang media ini diadakan bertujuan menjunjung titah Seri Paduka Baginda Yang di Pertuan Agung Tuanku Sultan Mizan sempena titah Tuanku berhubung perhimpunan Bersih 2.0.

Dalam kenyataan media yang diedarkan kepada para wartawan tadi, Gerakan Selendang Merah (GSM) menyatakan bahawa mereka amat tersentuh serta terguris hati dengan tindak tanduk pengacau yang berselindung di sebalik nama NGO.

GSM menggesa kerajaan menggunakan semua akta yang ada untuk bertindak ke atas penganjur kumpulan Bersih 2.0 yang diketuai oleh Ambiga kerana kumpulan pengacau ini dilihat mempunyai agenda tersembunyi disebalik perhimpunan yang bakal diadakan 2 hari lagi.

GSM mendakwa bahawa Ambiga iaitu pengerusi Bersih 2.0 sebenarnya bukan berniat untuk membersihkan serta menambahbaikkan sistem pilihanraya kerana Ambiga yang merupakan seorang peguam sangat tahu dan kenal proses demokrasi di Malaysia merupakan antara yang terbaik di dunia.

GSM juga sedar mengenai keinginan Ambiga memperjuangkan Suruhanjaya Antara Agama (IFC) yang mana Ambiga menyamakan Islam sama sebagaimana agama-agama yang lain.

Oleh sebab itu sidang media yang diadakan tadi yang mana turut dihadiri oleh ayahanda 5 negeri dan lebih 50 pengikut seni silat itu menegaskan bahawa mereka tidak akan teragak-agak untuk turun membantu pihak keselamatan membanteras para demontrasi jika ianya dilihat mengancam serta mencetuskan masalah kepada rakyat Malaysia.

Saya yang turut berada dalam majlis sebentar tadi, turut terkesima dengan amaran yang diberikan oleh GSM kepada Bersih 2.0. Kerana saya melihat selama ini Gerakan Selendang Merah atau dikenali sebagai "Selendang Merah" yang sinonim dengan kejadian 'parang terbang' ketika peristiwa 13 Mei seolah-olah bangkit dari 'tidur'.

Ketika mendengar taklimat ringkas dari YBhg. Datuk Dr. Hj. Baharom Kamari yang digelar sebagai 'Tok Ayah' oleh para pengikutnya beliau menyatakan bahawa sudah tiba masanya GSM bangkit untuk menentang puak pengacau yang dilihat semakin lebih-lebih malah memperlekehkan titah Duli Yang Maha Mulia Yang di Pertuan Agung.

GSM juga melahirkan kekesalan kepada sesetengah rakyat Malaysia yang mudah lupa peristiwa bagaimana nenek moyang kita menentang komunis dahulu. GSM turut menggesa agar Ambiga dan kuncu-kuncunya disiasat dengan teliti seterusnya mengambil tindakan tegas kepada berlandaskan undang-undang yang sedia ada.

Sumber: Double YY


GERAKAN TIMUR:

Alhamdullillah...  muncul satu lagi pemegang amanah perjuangan Islam Melayu yang bangkit dari tidur yang lena.  

Kaya dengan sejarah 13 Mei, Selendang Merah atau Selempang Merah cukup dikenali dikalangan orang Melayu.  Bahkan, komunis mgkin masih ingat bagaimana mereka dihambat oleh ahli Selendang Merah gara-gara membawa huru hara kepada bumi bertuah ini.  

Selepas era kemerdekaan, saki-baki komunis menyusup masuk ke dalam parti politik.  Parti politik yang sama mencetuskan rusuhan kaum 13 mei.  Hari ini mereka bergerak pula melalui NGO!

Selempang Merah sudah bersedia... dgn "parang terbang"nya!!!

ALLAHUAKBAR!!!

5 comments:

  1. TQ bro GT..

    Jap lg saya upload video.. tgh edit.. tok ayah dgn semua ayahanda yg ada dh terguris sgt dh.. masanya telah tiba utk mereka keluar setelah lama diam sejak 13 Mei kata mereka tadi..

    ReplyDelete
  2. SALAM TAKZIM BUAT DATUK BAHARUM KAMARI. BARANGKALI ALLAH TEMUKAN KITA SEKALI LAGI.

    KITA PERNAH BERJUANG MENYUBUR MARUAH ANAK SETINGGAN, KINI KITA BERJUANG MEMPERTAHANKAN ALIF, BA , TA..

    ReplyDelete
  3. kata pusaka Hang Tuah, " TAK KAN MELAYU HILANG DI DUNIA "

    ReplyDelete
  4. KAMI SUDAH BAGI NAASIHAT KEPADA AMBABIGA DAN PENGIKUT BEBAL BERSEH. JJJJAAAAAAANGAN. TANGGUNG LA SENDIRI. JANGAN MAIN2 DENGAN MELAYU. SOPAN SANTUN INDAH BAHASA, SEKEPING PENAMPAR MUNTAH SEGALANYA.

    ReplyDelete
  5. Hidup melayu..........
    Kalau ada melayu yang mengkhianati perjuangan melayu.... HENTIKAN IA...!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...