Bersama Berjuang

Tuesday, June 7, 2011

UNTUNGNYA ANWAR... MAHKAMAH SUJUD PATUH KEPADANYA!!!


Kenyataan Akhbar GAPS

Tindakan anwar yang mahu mengenepikan Hakim kes liwat nya untuk kali ke 3 adalah tindakan yang amat luarbiasa. Ia lebih luar biasa bila Hakim tersebut menangguhkan bicara kes tersebut ke bulan Julai bagi membolehkan Anwar merayu tindakan Hakim yang menolakkan permohonan tersebut.

Perbuatan anwar merupakan salahguna kuasa sistem perundangan dinegara ini. Mengenepikan Hakim tatkala OKT telah dipanggil membela diri setelah prima facie kes telah didapati adalah salahguna kuasa yang melampau oleh OKT.

Kini sistem kehakiman negara sedang diadili. Semakin ramai rakyat melihat kompetensi sistem kehakiman dinegara ini amat nipis apatah lagi bila berhadapan dengan golongan politician elit sebagai OKT.

Hakim-hakim dilihat memberikan layanan yang sangat istimewa bila berhadapan dengan OKT politician elit. OKT ini biasa nya akan diberikan layanan sehabis lembut dalam proses perbicaraan.

Nampaknya Hakim dinegara ini kena belajar dari ketegasan Hakim di Amerika Syarikat yang memberikan layanan yang sama kepada semua OKT. Kes Dominique Strauss Khan Pengarah Urusan IMF adalah kes contoh untuk melihat ketegasan Mahkamah Amerika Syarikat berbanding Mahkamah di negara ini.

Manakala rakyat marhaen atau mangsa marhaen seperti Saiful Azlan Bukhari langsung tidak dipeduli tentang keadilan untuk mereka ini. Semacam ada 2 set layanan perundangan, 1 untuk OKT politician elit yang sangat istimewa layanan, 2 untuk rakyat marhaen yang langsung tidak dipedulikan nasib mereka.

Masih ada lagi kah masadepan untuk keadilan bagi rakyat marhaen di Malaysia ? Selagi ada politician Zalim selagi itu lah nasib keadilan rakyat terus di bakul sampahkan. Syabas para hakim yang mengikut telunjuk politician Zalim yang berjiwa haiwan ini.


Hamidzun Khairuddin
Presiden
Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS)

2 comments:

  1. Sesuatu yang amat malang. Setelah hampir 3 tahun tertunda dan dah diarahkan membela diri,masih lagi mendapat layanan yang begitu lembut. Dimanakah keadilan untuk rakyat kerdil seperti Saiful?
    Adakah hakim bertindak ADIL bagi Saiful pulak. Nampak sangat penyalah gunaan kuasa telah berlaku dan OKT tu mendapat layanan kelas pertama dan istimewa. Bila kah hakim2 ini akan memberi keadilan kepada Saiful pulak. Berapa banyak kali mau tangguh?
    Apa istimewanya OKT DS Anwar Ibrahim tu? Dia juga adalah rakyat biasa dan telah menjadi OKT. Adakah hakim akan ambil kira dan bersedia memberi layanan yang sama kelak kepada OKT lain yang tak ELITE macam DSAI?
    Harap pihak kehakiman sila beri penjelasan yang adil dan memahamkan kami rakyat jelata ini...

    ReplyDelete
  2. saya setuju dengan syor ini... sistem perundangan dinegara ini diperlekehkan oleh anwar dan peguam2 rakusnya... peguam negara mesti tegas dan pastikan keadilan kepada saiful juga... patutlar kes menimbun dinegara ini tak diadili selama bertahun2 lamanya kerana hakim kita lemah dan mengikut sangat rentak peguam2 pembela...

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...