Bersama Berjuang

Wednesday, June 22, 2011

PANASSS... Nurul Izzah Minta Papa Hebatnya Undur Diri ???


Stail politik pembangkang adalah menggunakan kuasa luar untuk menekan kerajaan.  Dasar pecacai kuasa asing! 

Berjalan-jalan di Turki membuahkan pujian melangit kepada negara itu, dengan dakwaan kononnya pilihanraya mereka telus.  Satu pujian yang ada makna, sebagai safe box andai ingin melarikan diri.  Dan sebagai counter terhadap lawatan PM tidak beberapa lama dulu.

Disebalik pujian tersebut, Nurul Izzah terlupa satu perkara tentang senario politik di Turki, iaitu rakyatnya menolak pemimpin yang punya skandal seks.  Dan ahli politik Turki selalunya bertindak gentlemen dengan mengundurkan diri.  

Ini jelas berbeza dengan sikap tidak tahu malu papanya, malah satu keluarga yang terus-terusan bersandiwara di hadapan rakyat.  Andai ahli politik Turki mengundurkan diri gara-gara skandal bersama wanita, papa Nurul Izzah lebih dasyat, skandal sesama jenis!  Harrrrkkkk... ptuiihhhh..!!!

Dan andai Nurul Izzah menjadikan Turki sebagai role model politik, selayaknya dia harus memohon agar papanya berundur diri dari dunia politik.  

Apakah dia sanggup berbuat demikian?  Demikianlah anak Al Jub melontarkan hujah, tanpa melihat perspektif keseluruhan politik di Turki.  Akhirnya, hujahnya memakan diri, simbolik pendek akal. 

Like daughter like father!

2 comments:

  1. Orang Lembah pantai dah naik meluat dengan anak papahebat nie...harrrkk tuuihh !!

    ReplyDelete
  2. dia mai lagi sekali di lembah pantai aku nak baling telor busok.

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...