Bersama Berjuang

Friday, June 10, 2011

ANWAR DIMANJA-MANJA!!! ORANG LAIN LAW IS LAW!!! APA KE JADAHNYA NI?


Membaca tulisan seorang blogger yang membuat liputan kepada perbicaraan kes Dr. Khir, secara tidak langsung GT membuat kesimpulan bahawa Peguam Negara "seharusnya" menceburkan diri di arena politik.

Andai kita mengimbas kembali kenyataannya yang menyuruh Dr. Khir supaya senyap dari membuat sebarang kenyataan berhubung kes beliau, tidak hairanlah Peguam Negara berusaha sedaya upaya untuk menang kes, walaupun secara tidak sedar, beliau seakan ahli politik sedang berhujah.  Barangkali beliau tercabar berikutan kritikan hebat yang diterimanya dari blogger2.

Berbeza pula apa yang diterima oleh Anwar, dimanja-manja dan diberi segenap ruang kebebasan untuk membuat apa sahaja mengikut kemahuannya.  Tunda, tunda dan tunda atas alasan-alasan bangsat, namun Mahkamah tetap akur.  Risau juga GT kerana takut masyarakat memandang Mahkamah setaraf "post guard" di rumah Anwar!

Peguam Negara pula tidak pernah menegur Anwar yang suka membawa kesnya di hadapan umum.  Tidak wujud istilah "contempt of court" bagi Peguam Negara seandainya yang melolong dan melalak itu Anwar Ibrahim.

Adakah ini petanda bahawa Peguam Negara seorang pengecut lagi kecut mengecutkan, dan hanya punya "jantan" sekiranya orang itu bukan Anwar Ibrahim!

Awas wahai Peguam Negara, orang yang tidak punya "jantan" selalunya telah rabak diliwat!  

Adakah anda.... hehehehe....

No comments:

Post a Comment

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...