Bersama Berjuang

Monday, May 2, 2011

SIAPA KATA TIADA ULAMA ATAU PANDAI AGAMA SURUH ANWAR BERSUMPAH ???


"Tiada siapa yang suruh saya bersumpah" atau " Ulama-ulama menasihatkan saya supaya tidak bersumpah dahulu sebelum mereka memberi pendapat".  Inilah dua alasan yang muncul apabila ditanyakan kepada Anwar soal mengangkat sumpah.  

Hairan, seorang yg mengaku Islam namun sgt takut untuk bersumpah di atas nama Tuhannya!  Alahai Anuwar, adalah kau mahu bersumpah atas nama Kal El?  Latta dan Uzza?  atau si mambang mabuk minum todi??? 

Dan juga menghairankan apabila PAS yg bertongkat langit memperjuangkan Islam, langsung tidak mahu melenyapkan kesangsian dengan menggesa Anuwar agar bersumpah.   Ini sekaligus menunjukkan bahawa PAS lebih rela "diliwat" pemikirannya dan menjadi pecacai bertahap pariah di dalam Fuckatan.

Akhirnya, ada juga bijak pandai agama yang tampil untuk mengurai kekalutan ini.  Mufti Perlis, Dr. Juanda  Jaya telah membuat kenyataan mencadangkan agar Anuwar segera bersumpah.  

1 comment:

  1. mana pernah PAS perjuangkan ISLAM? masa bila? PAS duk perjuangkan dan pertahankan DAPIG dgn cifut babi je. Takkan tak tahukut?

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...