Bersama Berjuang

Friday, April 15, 2011

PILIHANRAYA SARAWAK: KEMPEN ANTI MELAYU DAN MELANAU SEMAKIN KETARA!!!


Masihkah kau ingat pada waktu itu, 13 Mei 1969?  

DAP adalah parti babi yang "spark" atau menyalakan semangat perkauman sehinggakan berlakunya peristiwa berdarah.  Tak perlulah GT ulas panjang kerana hanya mereka yang BODOH sahaja tidak mahu memahami sejarah bangsanya.  Dan BODOH itu bertambah PIANG apabila tidak pula belajar dari sejarah itu!

Selaku parti yang paling racist dan di"fatwa"kan suci oleh PAS, fahaman ini telah dibawa ke Sarawak dan mula memainkan isu perkauman yang kuat disana.  

Anak haram DAP terbaru ialah Violet Yong, wakil rakyat yang dipilih pada pilihanraya yang lalu namun menghabiskan gajinya untuk belajar undang2, bukan memberikan khidmat kepada pengundi di kawasannya.  Malah, dia lebih gemar bersukaria di kelabu malami dan berkaraoke.  

Dalam satu ceramah, dia mahukan orang Cina memerintah Sarawak dengan mempersoalkan kenapa hanya Melanau sahaja yang menjadi CM Sarawak.  Inilah bukti orang yg tidak mahu belajar dari sejarah, yang membuktikan bahawa CM Sarawak pertama adalah dari suku kaum Iban!  

Sentimen perkauman adalah makanan ruji DAPigs, dan inilah bukti akan cita-cita DAP terhadap Malaysia.  Formula perpaduan bukanlah agenda utama mereka, namun kebijakkan mereka bermain politik mengakibatkan mereka berjaya menghanjingkan parti-parti yang ciomolot dengannya.  

Rakyat Malaysia dan Sarawak, perpaduan adalah teras kita, dan bukannya chauvinist!

Inilah wajah sebenar DAP, sejarah membuktikannya, masakini mengesahkannya. 

4 comments:

  1. Baru Bian, "Ketua Menteri idaman DAP", mengumumkan bahawa dia akan menaikkan gaji Tuai Rumah kepada RM950 sebulan, Penghulu pula RM1050 sebulan, gaji Pemancha dinaikkan kepada RM1250 dan Temenggong kepada RM1600 sebulan.

    "Murah hati" sungguh Baru Bian dan pembangkang di Sarawak. Sekali pandang, memang mereka "pemurah" dan kononnya "membela nasib rakyat" dengan menaikkan gaji Tuai Rumah, Penghulu, Pemancha dan Temenggong. Seakan-akan Kerajaan BN tidak mampu menaikkan gaji mereka.

    Tapi itulah pembangkang yang suka menjanjikan janji "bulan dan bintang", tapi bila sudah berkuasa, mereka tidak menunaikannya seperti yang berlaku di Selangor, misalnya.

    Dulu, di Selangor, mereka menjanjikan elaun khas setiap bulan kepada setiap ibu tunggal, warga emas, anak masuk sekolah, suri rumah sepenuh masa, bayi baru lahir dan anak masuk universiti.

    Tapi setelah berjaya menjajah Selangor, semua yang dijanjikan di atas itu tidak pun ditunaikan oleh Kerajaan Pakatan Pembangkang Selangor. Lebih memeritkan, mereka menghabiskan wang Kerajaan sehingga Yayasan Selangor mengalami kerugian dan defisit lebih RM7 juta. Wang selenggara kenderaan mereka ialah lebih RM6 juta setahun, selenggara kereta atau "belon"???

    Janji Baru Bian itu sebenarnya langsung tidak berkreadibiliti, tidak boleh dipercayai dan bohong semata-mata. Janji itu hanyalah undi menarik undi Tuai Rumah, Penghulu, Pemancha, Temenggong dan rakyat Sarawak sahaja. Orang di Semenanjung sudah kena tipu hidup-hidup, orang Sarawak pun rela kena tipu juga???

    Posted by Kenyalang Report at 23:31

    ReplyDelete
  2. Soalan:Apakah hukum mengundi?
    Jawapan:Pada asalnya hukum mengundi adalah fardhu kifayah.
    Soalan:Bolehkah mengundi dihukum sebagai wajib?
    Jawapan:Bergantung kepada situasi dan keadaan,ia boleh menjadi fardhu ‘ain ataupun wajib sekiranya untuk mempertahankan kepimpinan Islam seperti di Sarawak sekarang ini yang berasaskan kepada konsep perkongsian kuasa yang tidak menyalahi syariat Islam.
    Soalan:Bagaimanakah ciri-ciri pemimpin yang patut dipilih sebagai umat Islam?
    Jawapan:Patuh kepada agama, amanah dan bertanggungjawab kepada rakyat dan bukan bersandarkan unsur-unsur fitnah dan tohmhan semata-mata. Perlu juga dipertimbangkan terhadap jasa, perjuangan, perngorbanan yang telah dilaksanakan oleh seseorang calon itu terhadap pembangunan Sarawak.
    Soalan:Sekiranya terdapat beberapa orang calon muslim yang bertanding di sesuatu kawasan,di atas parti politik yang berbeza, bagaimanakah kaedah Islam untuk menentukan calon yang layak menjadi pemimpin, berdasarkan akhlak individu atau prinsip parti?
    Jawapan:Pilihlah pemimpin yang cenderung kepada agama dan dapat memberi faedah kepada masyarakat, dan ukurlah juga sejauh mana sumbangan calon-calon tersebut terhadap pembangunan ummah.
    Berdasarkan realiti dan situasi politik di Sarawak dengan berpandukan perkongsian kuasa yang telah terbukti kejayaannya, maka pilihlah Parti yang kurang mendatangkan kemudharatan kepada umat Islam. Dan hindarilah mengundi calon parti mereka yang akan mendatangkan kemudharatan yang lebih besar terhadap pembangunan ummah dan memecah belahkan perpaduan masyarakat majmuk,khususnya di Sarawak.
    Soalan:Sekiranya terdapat di kawasan kita calon-calon non muslim yang bertanding. Bagaimanakah untuk kita sebagai pengundi untuk memilih pemimpin?
    Jawapan:Pilihlah calon non muslim yang lebih prihatin,bertanggungjawab dan lebih memberi manfaat kepada masyarakat Islam sebagaimana yang telah terbukti dalam memimpin negeri Sarawak selama ini yang berasaskan kepada perkongsian kuasa dan saling hormat-menghormati antara pelbagai kaum dan kepercayaan.

    Soalan:Apakah kewajipan wakil rakyat(YB) muslim terhadap rakyat yang pelbagai agama dan kaum yang terletak di kawasan yang dimenanginya?
    Jawapan:Islam menuntut agar keadilan dilaksanakan untuk semua tanpa pilih kasih, hatta terhadap mereka yang tidak menyokong(tidak mengundinya) sewaktu pilihan raya.Wujudkan keharmonian, saling hormat-menghormati dan maafkan semua orang yang menentang
    Soalan:Apa hukumnya menyebarkan fitnah terhadap seseorang calon bagi mempengaruhi pengundi atau memperdayakan mereka yang tidak mengetahui keadaan yang sebenarnya.
    Jawapan:Haram dan berdosa besar!
    Bersambung.....

    ReplyDelete
  3. Sambungan....
    Soalan:Adakah halal elaun@gaji seseorang wakil rakyat(YB) yang memenangi sesuatu pilihanraya disebabkannya melakukan penipuan dan menyebarkan fitnah terhadap lawannya?
    Jawapan:Haram! Beliau adalah seorang yang fasiq dan tidak layak menjadi pemimpin.
    Soalan:Adakah wajib seseorang calon itu menunaikan janji-janjinya semasa berkempen seandainya dia ditakdirkan sebagai pemenang?
    Jawapan:Wajip ditunaikan jika dia memenangi pilihan raya tersebut, walaupun parti yang diwakilinya tidak menjadi pemerintah di negeri itu.Jika tidak ditunaikan maka beliau dikhuatiri menjadi munafik.(sesungguhnya orang-orang munafik itu dibuntut neraka jahanam).

    Soalan:Apakah hukumnya mengingkari pemerintah?
    Jawapan: “Adapun keluar dari ketaatan terhadap pemimpin (penguasa) serta memerangi (atau membangkang) mereka, maka hukumnya adalah haram menurut kesepakatan (ijma’) umat Islam, walaupun pemimpin tersebut bersifat zalim lagi fasiq.” (Perkataan Imam an-Nawawi, Syarah Shahih Muslim, 12/229. Turut disebutkan oleh al-Hafiz Ibnu Hajar dalam Fathul Bari)

    Al-Hafiz Ibnu Hajar al-‘Asqalani rahimahullah menukil perkataan Ibnu Baththal dalam Fathul Bari,
    “Telah berkata Ibnu Baththal dalam hadis yang menjadi hujjah untuk meninggalkan sikap keluar dari ketaatan kepada sultan (pemerintah) walaupun pemerintah tersebut seorang yang jahat, (katanya) “Para fuqaha’ telah bersepakat (ijma’) berkenaan kewajiban mentaati sultan (pemerintah) yang memiliki kuasa walaupun dia mendapat kuasa tersebut dengan cara rampasan atau pemberontakan (mutaghalib) dan berjihad bersama-samanya. Ini adalah kerana ketaatan kepadanya lebih baik dari keluar meninggalkan ketaatan kepadanya (dengan mengambil sikap membangkang atau memberontak), yang dengannya mampu memelihara darah dan menenangkan orang ramai (masyarakat). Tidak ada pengecualian dalam perkara ini, melainkan apabila sultan melakukan kekafiran yang nyata.”.” (Ibnu Hajar, Fathul Bari, 13/7)
    Soalan:Dalam kontek Negeri Sarawak, jumlah umat Islam sekitar 25%(tidak ada mana-mana kaum boleh disifatkan sebagai majority:Iban;36%,Cina:32%).Apakah hukumnya individu atau parti yang memecahbelahkan perpaduan dan persaudaraan umat Sarawak yang sangat sedikit itu jika dibandingkan dengan jumlah keseluruhan penduduk Sarawak?

    Jawapan:Haram, kerana jamaah dan ukhuwah Islamiah mengatasi segala kepentingan parti atau individu terutama sekali di kalangan umat Islam Sarawak yang begitu sedikit. Dan seandainya ditakdirkan umat Islam kehilangan kekuatan dan kuasa memerintah, maka mereka yang terlibat dan bersubahat mengkhianati kepimpinan Islam itu bukan sahaja haram malah berdosa besar!.

    Semoga FAQ Pilihan Raya ini ada manfaatnya bagi mereka yang mahu berfikir untuk masa depan rakyat Sarawak.

    UMAT ISLAM SARAWAK,RENUNG-RENUNGKANLAH!

    JANGAN KERANA SEEKOR DUA NYAMUK YANG MENGHISAP DARAH SEMUA KELAMBU DIBAKAR....!!!!

    YANG DIKEJAR TAK DAPAT, YANG DIKENDUNG BERCICIRAN.....!!!

    DR MUZZAKIR

    ReplyDelete
  4. saham dia tengah naik dia fikir dia boleh nak tuntut segala2nya.jangan lupa dia duduk dibumi mana.Kenalah bertoleransi sikit.dah ekonomi dia yg monopoly.violet ni biar dia balik ketempat asal dia baru tahu.

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...