Bersama Berjuang

Tuesday, April 19, 2011

KOMEN MENARIK PEMBACA: HIKMAH CINA MENUNJUKKAN SOKONGAN PADU KEPADA DAP

GT ingin kongsikan komen dari seorang pembaca yang mahu dikenali sebagai AKU JE.  Kupasan menarik ini sebenarnya memberi dimensi baru dalam melihat sistem kuota "pemurah" yang tidak langsung menguntungkan Barisan Nasional itu sendiri.  

Bukan bermakna GT bersifat perkauman, namun virus perkauman DAP yang diterima pakai oleh kaum Cina seharusnya membuatkan pemimpin Melayu tampil dengan formula yang bukan sahaja mempertahankan hak Melayu, malah juga menguntungkan orang Melayu.  

Jom baca komen pembaca ini:    

Ada hikmahnya cina menunjukkan sokongan padu pada DAP. Apa maknanya?

1. UMNO sudah boleh dengan berani dan jelasnya meletakkan calon melayu di tempat majoriti Melayu tanpa perlu bermurah hati memberikan kuota pada parti-parti komponen lain yang tidak 'perform'.Jika kembali mahu dicalonkan haruslah menunjukkan keberhasilan di pihak mereka juga.

2. Tidak ada lagi apa yg dikatakan pembahagian kuota pada satu-satu pilihanraya. Ertinya, jika Pulau Pinang kembali kpd BN dan orang-orang Melayulah yg memberi kemenangan tersebut, maka Pulau Pinang akan diperintah oleh UMNO.

3. UMNO tidak lagi perlu mengikut kehendak cina dalam MCA dan Gerakan yang pelbagai dan kekadang melampau, tapi UMNO sudah boleh membuat keputusan mereka sendiri atas kepentingan orang-orang Melayu dan negara sahaja.
 
Jadi pesanan saya pada cina-cina DAP yang baca komen ini, teruskanlah sokongan tidak berbelah bagi anda kepada DAP. Tidak menjadi kudis pun bagi kami. Kerana kerajaan tidak perlu lagi menunaikan sekian banyak permintaan dari kamu yang telah pun menjadi bangsa terkaya di bumi bertuah ini, yang memiliki sekolah sendiri yang kamu jadikan kilang pemikiran ekstrimis Cina yang ada sebahagiannya tidak fasih langsung berbahasa kebangsaaniaitu bahasa Melayu (layakkah mereka menjadi rakyat Malaysia?), akhbar berbahasa Cina yang kamu gunakan untuk mencaci nista kerajaan sedia ada, TV, dan radio berbahasa Cina di luar lingkungan empayar kerajaan Cina (China, Hong Kong, Taiwan).
 
Dan kepada orang-orang Melayu yang masih juga ingin menjadi barua DAP, anda akan berhutang dengan hampir keseluruhan umat Melayu yg sayangkan agama Islam dan bangsanya. Saya ingin mendesak kerajaan pada hari ni untuk mendengar dan meneliti semula 'kemurahan hati' terhadap permintaan demi permintaan orang Cina pada hari ini.

Kepada Nik Aziz yg menerima salam persaudaraan dari Lee Kuan Yew, kroni Lim Kit Siang dan kroni Karpal Singh dengan mesra sambil menolak salam persaudaraan dari saudara seagama yang berlainan parti politik, kamu akan berhutang selama-lamanya dengan kami, majoriti orang-orang Melayu yang sayangkan agama Islam dan bangsa Melayu. Apakah kamu tidak nampak atau sengaja membutakan hati bahwa mereka itu musuh Islam dan bangsa Melayu yang nyata? Jika tidak, tidak mungkin singapura jatuh ke tangan cina. Agama Islam bukan lagi agama rasmi dan bahasa Malyu entah ke mana. Memang ini kesilapan besar Tunku tapi tidak perlulah kita mengulangi kesilapan itu..dgn bongkak dan angkuh pula tu.

Oh, saya terlupa, kamu tidak bangga menjadi orang Melayu. Berbeza dengan saya yang bangga menjadi orang Melayu walaupun nenek berbangsa cina. Melalui kesetiaan dan kesedaran orang Melayu lah maka agama Islam sampai ke tanah ini, sehingga semua Melayu itu adalah Islam pada hari ini.
 
Tidak sama dgn Cina yg tidak semestinya Budha, atau India, tidak semestinya Hindu, atau orang putih, tidak semestinya Kristian. Atas sebab itu, maka agama Islam itu menjadi anutan kamu. Dan kini kamu putar belitkannya pula utk kepentingan kamu sahaja. Manusia jenis apakah kamu wahai Nik Aziz??
 
Walau kamu mendoakan keburukan bagi pemimpin kami, mengkafirkan kami dan menjahiliyahkan kami sedangkan lidah kami mengucap syahadah, solat 5 waktu setiap hari, berpuasa di bulan Ramadhan, membayar zakat, dan diterima menjadi tetamu Allah di Mekah bagi menunaikan haji, kami tetap mendoakan kebaikan sahaja bagi kamu.
 
Saya cuma doakan hati dan fikiran mu dibukakan Allah kepada kebenaran yg nyata. Hilangkan dendam kesumat pada UMNO yg dulu kerana orang-orang Melayu dalam UMNO hari ni, seperti saya, sudah punya kesedaran bahawa tidak ada satu kaum pun di Tanah Jawi ini yg boleh memayungi orang-orang Melayu kecuali UMNO. Bukan PAS yang boleh diperkudakan, digunakan dan dihenyak pijakkan DAP, yang berbondong-bondong mengibarkan bendera DAP dengan megah, rela berbaring atas jalanraya bagi menghalang sultan mereka sendiri demi kerajaan boneka PAS yang dimiliki empayar keluarga Nga dan Ngo. 

Tentulah jua bukan PKR yang kejap ke kiri kejap ke kanan yang tidak dapat dipastikan arahnya kecuali demi kelangsungan seorang manusia biasa dengan masalah moral yang bertan-tan beratnya. Walau kamu membutakan hati terhadap kebenaran yang kamu juga mohon dari Allah, terpulang lah..

5 comments:

  1. HANYA DENGAN BN/UMNO SAJA YANG DAPAT MEMBERI KEYAKINAN KEPADA KITA, OLEH ITU BERSAMA KITA BERDOA KEPADA ALLAH SWT SUPAYA KAUM MELAYU BERSATU PADU DAN KERAJAAN BN/UMNO BERTAMBAH KUKUH SUPAYA KITA DAPAT MENGECAP KEAMANAN DAN KEMAKMURAN DIMASA AKAN DATANG , INSHAALAH

    ReplyDelete
  2. Memang mantap!Syukur juga kerana suara mereka pastinya akan berkurangan dalam parlimen seterusnya Satu Sekolah Untuk Semua mesti dilaksanakan segera tanpa perlu banyak kata.

    ReplyDelete
  3. Satu pandangan yg sangat memberi kesan bagi aku.
    Hidup Melayu, Hidup Islam.

    ReplyDelete
  4. AKU JE...
    nasihat aku pada kau tak payah nak terhegeh-hegeh nak bertenggek kat blog orang lain bagi komen.
    Kau buat blog sendiri, tulisan kau kuat dan dah boleh tarik pembaca sendiri.

    ReplyDelete
  5. good..wahai melayu bersatu la kamu, demi agamamu dan bangsamu...

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...