Bersama Berjuang

Wednesday, March 9, 2011

SAIFUDDIN ABDULLAH: CAN I BALUN U TODAY ? (C.I.B.U.T) - PART 2


"You all not intelligent, this is a new politics."

Di atas adalah ayat-ayat dari Saifuddin.  Perkara ini boleh disahkan oleh sahabat blogger Papa Gomo, Gelombang Rakyat dan sahabat blogger dari Sarawak.  

Perbezaan pendapat itu lumrah dalam perjuangan.  Tetapi meletakkan blogger pro kerajaan sebagai tidak intelektual adalah satu usaha untuk membunuh penguasaan blogger pro kerajaan di alam maya.  Kalau kita lihat secara tidak langsung, ayat beliau itu adalah untuk mencalarkan kredibiliti blogger pro kerajaan.  Ini dikhuatiri dapat menimbulkan ketidakyakinan pembaca pada blog-blog pro kerajaan.  Apakah Saifuddin sakit hati melihat blogger pro kerajaan menguasai pertempuran alam maya?

Amat menghairankan apabila statement ini keluar dari mulut pak menteri yang berplatformkan UMNO dan Barisan Nasional. 

Politik baru adalah pencernaan dari Anwar Ibrahim.  Politik baru membawa ancaman kepada status quo yang selama ini menjanjikan keselamatan dan kemakmuran negara untuk dikongsi bersama.  Politik baru lahir dengan membunuh keunikkan sistem2 yang sedia ada.  Politik baru hanyalah sekadar sandiwara untuk Anwar menggapai cita-citanya sebagai PM.  3 tahun Fuckatan memerintah, politik baru haru biru.  Negeri yg di perintah mereka carcamarba. 

Biarkan pelajar kita belajar dan tamat dengan jayanya.  Jangan diberi ruang untuk berpolitik di kampus, kecuali berpendirian politik, itu hak peribadi.  Apa yang terjadi dahulu sudah kembali.  Politik ganas oleh mahasiswa sekitar tahun 1974 muncul lagi, dgn pejabat dan kakitangan HEP menjadi mangsa.  Mengapakah kita tidak pernah belajar dari sejarah kita sendiri? 

Saifudin berakidahkan politik baru.  Rafizi dan Yusmadi Balik Pulau juga sering berkata tentang politik baru.  Mengapa fahaman Anwarista ini berjaya menjadi altar kepada pemimpin UMNO seperti Saifuddin?  

Saifuddin kata; "Jgn sampai I balun you all blogger.  Tunggu masa je."

Saifuddin, Can I Balun U Today (C.I.B.U.T) ?

2 comments:

  1. dia lagak mcm org pintar, amhu pimpin org tapi moral dia rendah mcm moral anwar

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...