Bersama Berjuang

Wednesday, March 9, 2011

SAIFUDDIN ABDULLAH: CAN I BALUN U TODAY (C.I.B.U.T)


Epilog sedih dari Kerdau.  Itulah tajuk posting GT malam tadi.  Kenapa, kerna kemenangan yang telah diduga oleh para blogger selepas hari terakhir berkempen bukanlah klimaks perjuangan.  Anti-klimaks, itulah yang berlaku apabila pak menteri melabelkan blogger sebagai "not intelligent".

Saifuddin sebenarnya mgkin berkecil hati dengan teguran-teguran blogger berikutan isu pilihanraya kampus.  Dia mgkin tidak menyangka bahawa bloggers yang tidak intelligent ini menegur seorang pak menteri!  Ego dan elitisnya tercalar dek penangan bloggers jalanan.  Disebabkan blogger faham akan egoistic dan elitis, maka sahabat blogger Papa Gomo datang bertemu dengan Saifuddin bertanyakan tentang kemungkinan untuk duduk bersama mendengar penjelasan tentang isu berikut.  

Nada jawapan Saifuddin amat mengecewakan.  Merajuk.  Gay ke apa dia nih?  Orang nak dgr penjelasan dari dia, baru adil dan saksama.  Hatinya tersentuh kot. Macam mana nak jadi menteri penuh klu kena tegur dengan blogger jalanan seperti kami dah patah semangat.  

GT berada di Desa Murni malam itu.  GT perasan dari nada dan body language, mmg Saifuddin bengang dengan blogger.  GT cepat2 gerak ke Temerloh, kerana sahabat2 blogger lain ada disana, minum2.  Malas nak layan pak menteri yang suka merajuk nih...  Tinggalah Papa Gomo, Gelombang Rakyat dan sahabat blogger dari Sarawak di situ.  Saifuddin kata:

"Takpelah.. you all semua balun saya.  You all balun, bukannya tegur..." 

hahahaha... nada merajuk dari pak menteri.  Pak menteri, are you ok?  Can I balun you today?  C.I.B.U.T.  hahahahahaha... GT rasa hari ini GT nak tulis pasal dia je lah...


"You are not intelligent.  This is a new politics!"

No comments:

Post a Comment

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...