Bersama Berjuang

Tuesday, March 1, 2011

PRK MERLIMAU: MAKCIK KEDAI MAKAN BAGI FLYING KICK KAT JENTERA PAS!


Niat seorang pembantu Yuhaizat Abdullah untuk menunjuk pandai di sebuah kedai di Merlimau Lama, akhirnya memakan diri, bahkan memalukan bukan sahaja dirinya bahkan Yuhaizat Abdullah, ADUN Kubang Rotan Nasir Mustafa dan beberapa orang anggota rombongan calon PAS meraih undi.

Pembantu berkenaan dalam cubaannya untuk mencuba masakan berkata:

“Takkan hari-hari nak masak asam pedas kakak, kita tukarlah masakan lain, cuba dulu,” katanya yang merujuk penguasaan BN di Merlimau sejak sekian lama.

Namun, cubaan itu dibalas oleh wanita pemilik kedai berkenaan yang berkata: “Lauk memang boleh tukar encik, tapi kalau kerajaan, biarlah yang ada ini (BN).” (MALAYSIAN INSIDER)

Kadang-kadang tunjuk pandai ni memang bagus, terutama kalau khalayak adalah golongan yang kurang pandai. Tetapi lebih banyak masanya, tunjuk pandai menjadi masalah besar apabila orang yang cuba menunjuk pandai sebenarnya tidaklah lebih pandai daripada orang yang cuba ditunjuknya.

Apa yang berlaku di Merlimau Lama, mungkin menunjukkan cabaran yang dihadapi oleh Yuhaizat Abdullah, apatah lagi, peribadinya mulai diragui terutama dengan penipuan keahliannya dalam Gerakan Belia 4B, diploma tasawwur dari ILHAM yang dilaporkan mudah dibeli, track-record kerjanya di Siemen Semiconductor yang dikatakan kerap ponteng dan bermasalah di tempat kerja, selain menumpang isterinya seorang guru di kuaters perumahan guru.

Sumber:  The Flying Kick

GERAKAN TIMUR:
Berkali-kali GT tulis untuk amaran kepada anda semua walaupun GT bukan menteri amaran.  Inilah ciri-ciri bAhlul PAS, iaitu tidak bersyukur dan berterima kasih serta bebal!

GT selalu labelkan mereka begini.  Otak terbahagi kepada 3 bahagian; medula oblongata, serebrum dan serebelum.  Tapi puak2 PAS ini berfikir menggunakan KEPALA LUTUT!

Muaaahahahahahaha....

No comments:

Post a Comment

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...