Bersama Berjuang

Saturday, March 12, 2011

PANASSS.. ANCAMAN KRISTIANISASI, PAS SOKONG KALIPA LGE???


Berita gempar!!! Berita ini lebih dahsyat kalau nak dibandingkan dengan keadaan yang telah berlaku di Negara Jepun. 

Ianya lebih gempar dari gempa bumi dan tsunami di Negara Matahari Terbit itu. Dan kalau kita terlepas pandang dan membiarkannya, kemungkinan keadaan akan bertambah parah.

Semut terbaca twitter yang dikeluarkan oleh Ketua Menteri Pulau Pinang yang juga merupakan Setiausaha Agung DAP Pusat mengenai perkara ini.


Berani dia desak Kerajaan Malaysia agar segara melepaskan Kitab Injil dalam bahasa Melayu yang telah ditahan oleh Kerajaan sebelum ini?

Malah Semut juga sempat membaca kenyataan akhbar yang dikeluarkan oleh si Lim Guan Eng dalam laman Facebooknya.


Dia jelas sengaja menyalah-gunakan Perlembagaan serta membuat tafsiran menyeleweng untuk mempengaruhi pemikiran masyarakat di Malaysia ini.

Konon kata dia, rampasan yang dibuat sebelum ini menghalang amalan kebebasan beragama yang termaktub dalam Perlembagaan.

Dia juga cuba mempengaruhi serta mengukuhkan pandangannya dengan menyatakan bahawa rampasan itu juga turut membelakangkan dasar Kerajaan yang menjadikan Bahasa Melayu sebagai Bahasa Kebangsaan.

Semut mula tertanya - tanya. Apa siginifikasinya mereka beria - ia mahukan Bible dalam Bahasa Malaysia ini dikeluarkan?

Dimanakah relevannya? Dan soalan yang paling membimbangkan ialah untuk siapa mereka buat Bible dalam Bahasa Melayu ini sebenarnya?

Siapa 'audiance target' mereka? Kalau nak kata dari kalangan masyarakat Cina, sudah ada Kitab Injil dalam bahasa tersebut. Begitu juga dengan kaum India.

Jadi adakah Kitab Injil dalam Bahasa Melayu ini hendak ditujukan kepada mereka yang terdiri dari kalangan masyarakat yang berbangsa Melayu?

Di mana pendirian PAS dalam soal ini? Bukankah mereka juga yang mengeluarkan kenyataan bahawa Melayu merupakan bangsa terawal memeluk Islam di Malaysia?

Adakah ketika itu Kitab Al - Qur'an dikeluarkan dalam Bahasa Melayu? Sudah tentu tidak sama sekali. 

Pergilah ke mana Negara sekali pun, Kitab Suci Al - Qur'an tetap ditulis dalam Bahasa Arab. Boleh pulak orang memahaminya. Tak perlu ada dalam bahasa Melayu atau sebagainya pun.

Jadi, apa perlunya Kitab Bible ini dikeluarkan dalam bahasa Melayu kalau bukan untuk memesongkan aqidah serta kefahaman Islam dikalangan masyarakat Melayu di Malaysia?

Tidakkah perkara ini boleh dianggap sebagai ancaman kepada agama Islam serta umatnya di Malaysia? Kenapa tak de orang sedar akan tipu muslihat mereka ini?

Sibuk beramuk pasal Politik, jangan sampai kita abaikan perkara ini. Sedar - sedarlah wahai umat Islam dan bangsa Melayu Malaysia. Musuh yang jelas sudah ada depan mata. Kenapa kita masih bertengkar sesama sendiri?
Sumber:  Semut Hitam
GERAKAN TIMUR:
Bagi GT mudah, orang Melayu itu beragama Islam.  Dan orang Melayu tidak menghalang penganut-penganut lain dari melaksanakan upacara agama masing2.

Tapi, apa motif penyebarannya bible dalam bahawa Melayu?  Siapa yang cuba menjadi golongan sasaran?  orang India?  Cina?

Kalaulah UMNO membenarkan penyebaran Bible versi Melayu ini, GT pasti PAS akan membuat roadshow ke serata kawasan Melayu dgn menjual obat bahawa UMNO menyokong gerakan kristianisasi ini. UMNO kafir laungnya.

Hari ini, Kalipa mereka yang menentang usaha kerajaan untuk menghalang kemasukan bible ini.  

Apa kata PAS?  Dimana suara Dewan Pemuda PAS yg sibuk nak berdemo BERSIH?  Adakah PAS cukup jantan untuk membuat demo menentang kenyataan LGE ini?  
Atau telur mereka kecut akibat dijentik2 oleh kafir Harbi DAPig laknatullah, Khalid Samad dan yang sehina dengannya?

6 comments:

  1. Ingat wei lu olang a...babi kalau tidak pernah makan lu olang makan o..lanchau punya olang

    ReplyDelete
  2. kitab tu untuk siapa lagi kalau bukan untuk kalid samad dan pengikut2nya

    ReplyDelete
  3. DI CETAK BIBLE DALAM BAHASA MALAYSIA BUKAN BAHASA MELAYU LAH BODOH, AKU SETUJU DENGAN PENDAPAT LIM GUAN ENG, KENAPA TAHAN BIBLE ITU ? MACAM MANA KALAU ORANG TAHAN AL QURAN ? KAMU MARAH KE, LIM GUAN ENG TELAH MEMBUAT KEPUTUSAN YANG BETUL KERANA MEMIKIRKAN PENGANUT AGAMA YANG LAIN. BEGITULAH JUGA ORANG PAS MEREKA ADALAH ORANG YANG BERAGAMA DAN BERILMU BUKAN MACAM ORANG UMNO ITU BODOH MACAM SIAL BABI ...

    ReplyDelete
  4. BATU PELIR @ TELUR ULAMA DAN TOK GURU PAS TELAH LAMA DISENTAP DAP,,,,DAH LAMA KECUT....DAH JADI MANUSIA YANG DIKEMBIRI @ DIKASI NAFSU JAHAT ADA TAPI DAH TIADA UPAYA......MENGAPA PAS DAN SELUTUH UMAT NYA JADI TERAMAT DAYUS NI ....?DENGAN UMNO DAN BN PAS SEUMPAMA HULUBALANG TETAPI DENGAN DAP PAS MACAM TIKUS MUNDOK YANG KEBEBALAN....BODOH DAN BENGGAP DIMANAKAH MARUAH DAN KEJANTANAN ANDA DALAM MEMPERTAHANKAN AGAMA SUCI ALLAH.....DIMANAKAH MURSYIDUL AM PAS YANG MAHA AGUNG ITU.......MENGAPA SENYAP SERIBU BAHASA....?BUKA LAH MULUT TERSUCI ANDA BAGI MANYATAKAN KEBENARAN....INI SOAL AGAMA BUKAN SOAL POLITIK....SOAL POLITIK TOLONGLAH BUANG KE TEPI UNTUK SEKETIKA.....KERANA IAN NYA TIDAK MENJAMIN ANDA KESYURGA MESKI PUN KUNCI SYURGA ADA DALAM POKET ANDA....ADA BATU KAH YANG TERSENGKANG DITEKAK TOK GURU SAHINGGA SUDAH TIDAK MAMPU LAGI MENEGUR SAUDARA TOK YANG BERNAMA KHALIFAH LIM TU DARI TERUS MENGHINA ISLAM...APAKAH ADA KETULAN NAJIS YANG MEMENUHI MULUT TOK GURU SAHINGGA TAK MAMPU NAK BUKA MULUT......TOLONGLAH TEGUR...JANGAN BIARKAN AGAMA ISLAM DIHINA SEDEMIKIAN RUPA.....TOK TAHU RAKYAT TENGAH MENILAI TOK....DAN RAKYAT SUDAH NAMPAK SEGALANYA....TOK TUNGGULAH KEBANGKITAN RAKKYAT NANTI DAN APA YANG PASTI PAS AKAN KECUNDANG...PAS TERUS DITOLAK RAKYAT YANG BERAKAL DAN BERIMAN.....ITU SAJA AMBO NAK ROYAK...TULONG PIKIRLA.....

    ReplyDelete
  5. PENGANUT KUCING KURAP PAS TETAP MEMPERTAHANKAN SAUDARA SEAGAMA MEREKA KHALIFAH CELAKA LIM GUANG ENG...KENAPA LAH ALLAH MENJADIKAN ORANG PAS SEBENGAP-BENGAP DAN SEBODOH-BODOH KEJADIAN DI MUKA BUMI INI......SAHINGGA TIADA PERBANDINGAN LAGI UNTUK DIGAMBARKAN KEBODOHAN DAN KEJAHILAN PAS DENGAN SEBARAANG MAKHLUK DI MUKA BUMI INI.....ISU BAHASA PUN MAKHLUK PAS SEKOR NI PUN KELIRU....KALAU BAHASA MELAYU TU MAKNAANYA BAHASA MALAYSIA LA BAHLOL......VERSI MELAYU BIBLE TU UNTUK ORANG CINA KE,ORANG INDIA KE.....TIDAK IA UNTUK BANGSA MELAYU UNTUK MENYESATKAN DAN MENGKRISTIANKAN ORANG MELAYU......BERMACAM-MACAM BAHASA ADA DI MALAYSIA TETAPI MENGAPA BAHASA MALAYSIA YANG DIPILIH.....LU PIKIRLA SENDIRI....KALAU LU SETUJU DAN KALAU SELURUH PENGANUT PAS SETUJU AMBIL KITAB TERJEMAHAN ITU SEBAGAI RUJUKAN KALIAN....LAGI PUN LU DENGAN MEREKA SAMA SAJA........KALAU BERDOSA PUN TETAP DIJAMIN OLEH TOK GARU PAS MASUK SYURGA....KAN SYURGA TU MILIK KALIAN DAN WALI SELIPAR YANG SIMPAN KUNCI NYA...SEBENARNYA ORANG PAS TIDAK BERAPA SENPURNA AGAMA NYA...CUMA PERASAN LEBIH...SYOK SENDIRI.......ORANG PAS NI KALAU KHALIFAH LIM KENCING ATAS SERBAN PUN MEREKA TETAP AKAN SEMBAH NYA...MAKLUMLAH KEMPUNAN KUASA RELA MARUAH DICAMPAK DILUBANG JAMBAN ASALKAN DAPAT KUASA DAN HARTA......KALAU AKU FIKIRLAH ANJING TU LEBIH BERMARUAH DAN MULIA BERBANDING DENGAN PENGANUT PAS.....

    ReplyDelete
  6. sebut sahaja umno, saya teringat syaitan dan iblis sebab spesis mahluk dua jenis itu lah yang paling bangsat. dalam umno berlambak orang kafir tetapi mengaku islam puihh. ingatlah sesiapa yang makan duit rakyat dengan cara mencuri, 30% projek akan didatangi oleh penyakit mesteri sebab rakyat tidak halalkan. lihatlah contoh yang lepas tidak payah saya sebut namanya faham orang-orang BN(babi negara). kelau tidak kena penyakit tapi zuriat kamu yang makan duit itu akan menjadi sampah masyarakat nanti.

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...