Bersama Berjuang

Tuesday, March 22, 2011

LELAKI Y VIDEOLEAKS - AZMIN YANG PALING UNTUNG???


Dalam kemelut video xxx ini, yang paling dalam keadaan menguntungkan ialah Azmin Ali.  Kenapa GT katakan sedemikian, mari kita lihat senario ini:

Apabila kejadian ini berlaku di tempat ekslusif spt Carcosa Sri Negara yg popular sebagai venue pemimpin negara, nama BN akan dikaitkan berkali-kali.  Ditambah pula dengan hebahan media yang baik, pastinya mereka akan mengatakan "orang berpengaruh" menjadi tulang belakang pendedahan video ini. Yang kena attack, Anwar, pemimpin "anugerah tuhan" yang kononnya bakal jadi PM.

Apabila isu ini menenggelamkan isu DNA, Azmin beruntung kerana dikhabarkan DNA ini juga berkait rapat dengan salah seorang ahli keluarganya.  Maaf, GT tidak menyebut nama kerana enggan melibatkan orang yang tidak berdosa.  Kasihan.  Key player ialah Anwar, Azmin dan Shamsidar!

Perlu diingat, deal yang dibuat ialah pemimpin kanan dan pasangannya harus berundur.  Andai Anwar dan Ajijah berundur, siapa yang akan menjadi the next Mr. President of the party???  Sudah tentu jawatan kanan selepas presiden!  Azmin?  Yaaaa... mana mgkin Zaid Ibrahim ataupun Gobala.  Azmin juga tidak sebulu dengan Ajijah.  Ingat tu!  Dapat tendang Ajijah dari jawatan presiden, satu kemenangan peribadi!

Azmin juga ahli politik.  Punya cita-cita serakus mentornya.  Ada sahabat yang berkata Azmin tidak mampu hidup tanpa "Godfather"nya, Anwar.  Namun GT percaya, tidak mustahil Azmin juga ada pelan tersendiri setelah bergelumang dgn dosa dan politik... hehehehe...

Jelas???  Semuanya kelihatan seperti konspirasi BN, namun akhirnya Azmin yang mendapat untung.  BN jadi mangsa, Azmin dapat kuasa.. huhuhuhu...  Inilah yang GT khuatirkan.

Adakah ini permainan dalaman PKR yang mahu menyahkan Anwar & Family dari politik tanahair??? 

No comments:

Post a Comment

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...