Bersama Berjuang

Wednesday, March 23, 2011

LELAKI Y VIDEOLEAKS: "ANWAR... BERSUMPAHLAH" - KETUA DEWAN ULAMA PAS


Ketua Dewan Ulama PAS, Datuk Harun Taib telah menyarankan agar Anwar bersumpah untuk menafikan bahawa dia terlibat dalam video xxx lelaki Y.  

Beliau bagaimanapun menjelaskan, lafaz sumpah dengan nama Allah itu dibuat dengan syarat setiap dakwaan disertakan dengan segala bukti keterangan yang sangat kukuh dan jelas.  

Tayangan video selama 20 minit boleh dikategorikan sebagai bukti keterangan yang kukuh.  Ini dikuatkan lagi dengan hujah oleh Yusry KRU yg berpengalaman dalam special effect utk filem2nya,  bahawa untuk membuat sebarang rekaan yang mengambil masa 20 adalah mustahil. 

Harun Taib cukup bijak dalam isu ini.  Sumpah yang dibuat bakal melenyapkan kesangsian rakyat terhadap penglibatan Anwar di dalam video ini.  

Persoalannya, beranikah Anwar mengangkat sumpah?

2 comments:

  1. Nak bersumpah macam mana..kan semalam Hj Hadi kata tak usah sumpah hingga diarahkan mahkamah syariah? Tak sah ke sumpah yang dibuat tanpa arahan mahkamah syariah???

    KALAU CAMTU SUMPAH YANG DIBUAT OLEH SAIFUL DULU TU KIRA TAK LEH PAKAI LAH SBB BUKAN ARAHAN MAHKAMAH???

    Dalam lain perkataan....sumpah itu perlu diarah oleh mahkamah dan bukan kerana mahu mencari kebenaran yang bersaksikan ALLAH SWT.

    ReplyDelete
  2. anwar + china doll + sumpah = tak bersalah.
    Jadi logiknya
    anwar + saiful + sumpah = tak bersalah.

    Tak logiknya;
    Apasal masa saiful tak suruh sumpah plak? Masa china doll suruh sumpah, padahal lubang depan sama dengan lubang belakang sama dengan tuduhan zina.

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...