Bersama Berjuang

Tuesday, March 22, 2011

LELAKI Y VIDEOLEAKS - ANTARA CARCOSA SRI NEGARA, 7 HARI & PENGAMAL MEDIA


GT amat buntu tentang misteri siapa Dato T.  Sehingga kini, kami masih gagal menjejaki Dato T.  Difahamkan, beliau telah terbang ke luar negara. 

Apakah motif beliau atas pendedahan ini?  Dendam?  Demi kebenaran? Dan pastinya pembangkang akan mengatakan bahawa dia dibayar oleh BN.  Biarkan pembangkang dengan fitnahnya.  Mari kita berfikir bersama secara waras dan secara dewasa.

GT musykil kerana jangkamasa 7 hari yang diberikan seolah-olah ada masa untuk "negotiation" atau "table talk".   Adakah Dato T juga mangsa pembohongan Anwar yg mahukan "janji" ditunaikan?  Lalu cuba "mengajar" anwar dengan cara ini untuk bertemu dan "settle" dengannya?

Dalam masa 7 hari, apa-apa pun boleh terjadi.  Katakanlah Anwar bertemu dengannya dan lunaskan segala janjinya, maka akan lenyaplah video ini sebelum rakyat tahu perkara sebenar.  Maka 1 Malaya Anwar akan membuat roadshow mengatakan bahawa UMNO telah memfitnahnya.  Dan lebih menyedihkan, pada waktu itu Barisan Nasional dilihat tidak akan mampu menepis tohmahan ini. 

Kepada sahabat blogger dan pembaca yang budiman, jgn kita terlalu gembira dengan isu ini. Cuba lihat dari sudut yang lain pula.

Plot seakan sudah dirancang rapi, Carcosa Seri Negara yang selama ini dikaitkan dengan  majlis kebesaran dan majlis pemimpin negara telah digunakan utk tujuan ini.  Ini  sedikit sebanyak memberi kesan persepsi negatif kepada kerajaan, walaupun hakikatnya Carcosa Seri Negara adalah hotel yang boleh disewa pada bila2 masa!  

Keupayaan Dato T memanggil chief editor media cetak dan elektronik dalam dan luar negara juga menjadi menjadi persoalan.  Ini menunjukkan Dato T mempunyai pengaruh dan hubungan baik dengan pengamal media.  Sekali lagi, pembangkang akan merujuk kepada pemimpin-pemimpin negara.  Namun GT tidak mengenepikan kata-kata dari seorang sahabat.  Kalau sesiapa pun dijemput untuk hadir tayangan ekslusif pendedahan skandal seks pemimpin tertinggi, pasti akan hadir.  Kan?  Logik.  

GT berkongsi kemusykilan dan kebarangkalian dengan anda untuk sama-sama kita fikir.  Ini untuk percambahan pendapat dan maklumat.  GT bukanlah dari golongan yang menghidapi penyakit jiwa "denial syndrome".

Mmg isu ini sgt menguntungkan kita, namun jgn lupa kita juga harus berhati-hati dan bukannya bersorak bagai nak rak tanpa usul periksa. 

Tunggu kupasan selanjutnya di Gerakan Timur.

3 comments:

  1. saya dari awal amat sangsi dengan Datuk T bukan pasal video itu.

    Pada saya video itu - jika wujud - memang benar belaka bawa pelakonnya adalah Mr Y yang meragukan saya ialah modus operandi Datuk T.

    Dia kata 'politician itu' - pelakon berkenaan tentunya - suruh dia masuk cari jam yang tertinggal.

    ini maknanya Datuk T dan pelakon bekenaan saling mengenali.

    apabila dua masuk, dia tikda jumpa jam. apabila dia tengok di sebalik meja solek terjumpa wayar cctv yag masih hidup.

    Datuk T cuba buka laci tatpi berkunci. dia terpaksa pecah untuk mendapatkannya.

    persoalan timbul, mana ada tetamu yang masuk, berani pecah laci milik hotel. samseng sangatkah Datuk T ini.

    kemudian dia kata rakaman cctv yang masih hidup ini berada dalam dalam laci.macammana rakaman dibuat jika kamera berada dalam laci berkunci.

    bagaimana Datuk T begitu yakin, hanya dia saja yang ada simpanan video berkenaan jika rkaman itu dibuat oleh orang lain.

    kesimpulannya saya ada dua: Datuk T sendiri yang buat rakaman berkenaan bertujuan untuk blackmail Mr Y dan yang kedua saya sependapat dengan banyak bloggers bahawa ini semua strategi pilihanraya sarawak dan dna.

    rigkasnya, pelakonnya tetap Mr Y yg ita bimbang sekali ialah video itu dimusnahkan Datuk T macam mision imposible sebaik semua editor menontonnya

    ReplyDelete
  2. Salam,

    Nuar Berahim nampaknya tergesa-gesa mengadakan sidang media dan tergesa-gesa pula membuat aduan polis untuk mendapatkan keadilan.

    Bagaimanapun dia kerana terlalu tergesa=gesa dia terlupa menyerahkan DNAnya untuk membantu mahkamah mencari kebenaran dan menegakkan keadilan.

    ReplyDelete
  3. Anon 1241 dan Laksamana,

    GT stuju!!

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...