Bersama Berjuang

Tuesday, March 29, 2011

KALAU DAH MEMANG KAKI SPIN, BENDA BAIK UNTUK RAKYAT PUN DIJADIKAN ISU!!!


GT tersenyum membaca artikel haramkah ini.  Tak sangka bahawa rendahnya tahap pemikiran pembangkang dalam merangka strategi politik mencipta isu.  

Usaha Pemuda BN untuk memberi peluang rakyat Malaysia mendapat kerjaya yang baik rupanya menerbitkan rasa cemburu berikutan sambutan hebat yg diterima.  

Berikutan dari itu, mereka menggunakan statistik pengunjung sebagai bukti bahawasanya masalah pengangguran sangat seruis di Malaysia.  Ia diakhiri dengan kenyataan kerajaan bersikap boros, kronisme, rasuah yang mengakibatkan dana untuk peluang pekerjaan dikurangkan dan pelabur tidak berminat melabur di Malaysia.  

Mgkin mereka cemburu dengan sambutan yang hangat berbanding dengan job fair yang dibuat oleh kerajaan PKR negeri Selangor.  Walaupun berlainan fahaman, pro kerajaan tidak pernah memperkecilkan anjuran yang dibuat oleh PKR di Selangor berikutan niat yang baik demi kesejahteraan rakyat.  

Namun, perkara yang sama tidak berlaku apabila BN menganjurkan job fair.  Ingin GT bertanya, berapa ramai yang hadir ke job fair anjuran kerajaan negeri Selangor?  Atau apa tindakan kerajaan negeri Selangor membantu rakyat Selangor dalam pencarian kerja? 

Matlamat dan tujuannya sama, untuk rakyat.  Inilah bukti bahawa pembangkang di Malaysia bukanlah pembangkang yang baik dan bersifat membina.  Ia lebih bersifat menghancurkan dan memutarbelitkan isu demi kepentingan politik mereka. Seharusnya, samada kerajaan atau pembangkang, saling bekerja keras untuk rakyat!

Rujukan yang diambil oleh Biro Mahasiswa PKR hanyalah anggaran pengunjung, tidak mewakili statistik tepat berkenaan dengan jumlah pengganggur yang hadir, atau jumlah yang mencari pekerjaan atau peluang yang lebih baik. 

Punya ketua kaki spin, maka anak buah apa kurangnya...

2 comments:

  1. Assalam Bro

    Yang menganggur tu kebanyakan puak pembangkanglah....

    ReplyDelete
  2. hehehehe... mmg lwk la dorang ni. sy yg masih bekerja ni pun g job fair tu sbb mungkin 1 ari ni sy lak yg akan offer org keje. maklum ler, g sana cari peluang franchise. (",)

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...