Bersama Berjuang

Wednesday, January 19, 2011

DUN PELABUHAN KLANG: APA NIAT TERSEMBUNYI FUCKATAN???


Kerusi Adun Pelabuhan kosong berikutan kegagalan penyandangnya, Badrul Hisham untuk hadir ke sidang selama 6 bulan.  Itu alasan speaker DUN, Maharaja Teng.  

Badrul Hisham pula dalam kenyataannya, menafikan bahawa beliau gagal tanpa sebab.  Badrul mendakwa sudah memaklumkan keadaan kesihatannya kepada Teng.  Bahkan, sijil MC telah dihantar ke Teng berikutan masalah kesihatan yang di alaminya.  Secara peribadi, bagi GT, andai seseorang wakil rakyat itu mmg uzur dan tidak dapat menjalankan tugasnya, lebih baik berundur.  

Apa sebenarnya motif "dikosongkan" DUN Pelabuhan Klang ini???

Pada pandangan GT, yg pertama, pada 24hb nanti akan diadakan sidang tergempar DUN.  Fuckatan memerlukan 2/3 undi untuk meminda sebarang perkara di dalam undang2 tubuh kerajaan negeri. Dengan dikosongkan satu lagi undi yang memihak kepada BN, maka tugas mereka untuk meminda undang2 tubuh semakin hampir tercapai.  Fuckatan haram memerlukan 37 undi, sedangkan sekarang mereka sudah ada 35.  Andai Fuckatan menang PRK ini, undi mereka menjadi 36.  Dan jangan terkejut anda usaha2 untuk membeli ADUN BN dilancarkan secara besar-besaran selepas itu.  

Kedua, suasana PRK sememangnya menjadi bualan hangat oleh semua pihak.  Fokus pada masa ini tertumpu di Tenang, sehingga ke akhir bulan ini.  Demam PRK akan bersambung di Selangor, yang GT pasti pertarungan maha hebat akan berlangsung. 

Sedang semua dibuai kelekaan, Anwar Ibrahim pasti tersenyum kerana fokus rakyat tidak kepadanya.  Petualang ini pastinya mahukan perkara2 begini sehingga ke PRU akan datang.  Bahasa mudahnya, isu ini digunakan untuk melengah2kan perbicaraan dan mengalihkan fokus kes liwatnya!!!  

Adakah pengumuman kekosongan kerusi DUN Pelabuhan Klang ini satu kebetulan, atau perancangan???

1 comment:

  1. LPAS TENANG RAMAI LA YB2 YG X BLEY TIDO NYENYAK LAGI.."INI MLM KEJE OBERTAIMMMM" HUHUHU

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...