Bersama Berjuang

Monday, December 20, 2010

AIR MATA DARAH BERCAMPUR KERINGAT , SURAU DIBINA MILIK ORANG!!!


Kami kariah Islam Rawang cukup kecewa dengan tindakan yang dibuat Kerajaan Negeri Selangor dan Pejabat Tanah Gombak kerana telah mengeluarkan lapan geran berasingan ke atas tnah rizab Surau Al-Hidayah Pekan Rawang kepada sebuah syarikat swasta untuk dibangunkan dalam siri semula Bandar Baru Rawang, ujar Pengerusi Surau Al-Hidayah Pekan Rawang, Haji Bing Selamat Amir.

“Geran-geran ini telah didaftarkan pada 26 Jun 2009, dan syarikat yang dimaksudkan islah SAP Holding Berhad. Pihak kami telah membuat bantahan tentang hak rizab surau ini supaya dikekalkan sejak 1999 lagi, dan pada 17 Januari 2003, pihak Pejabat Tanah Daerah Gombak telah mengarahkan SAP Holdings meminda pelan pertapakan dan pelan pra-hitungan yang telah diluluskan oleh Jabatan Perancangan Bandar Dan Desa Selangor Bil B11/24/97/PD dengan mengekalkan tapak masjid selaras dengan keputusan EXCO MTES Bil 4/2001 bersesuaian dengan keputusan mesyuarat Majlis Kerajaan Negeri Selangor yang bersidang pada 2 Januari 2002,” ujarnya kepada pemberita selepas demontrasi aman yang dibuat di perkarangan Masjid Al-Hidayah sebagai bantahan atas keputusan Kerajaan Negeri.

Dalam masa yang sama, mereka juga hairan dan sedih apabila syarikat Mahumas Sdn Bhd yang bertindak sebagai pemaju pada 19 Oktober 2010 mengeluarkan notis mengarahkan agar mengosongkan tapak Surau Al-Hidayah dan aktiiti perniagaan di atasnya.

“Tarikh akhr pengosongan adalah selewat-lewatnya 30 November 2010 di atas alas an tapak ini adalah kepunyaan Mahumas Sdn Bhd dan akan memulakan pembinaan projek di atasnya tidak lama lagi. Kami telah berbincang dengan pihak SAP pada 30 November mengenai persoalan surau ini tetapi malangnya pihak CEO SAP sering mengelak dari memberikan sebarang jawapan dan keputusan,” tambahnya.

Sehubungan dengan itu, Badan Bertindak Surau Al-Hidayah berpandangan bahawa pihak Mahumas, SAP , ejbat Tanah Daerah Gombak dan krajaan Selangor tidak prihatin tentang sensitivity orang Islam khususnya di Rawang dengan memecah lot tanah rizeb surau dan mengeluarkan geran kepada sebuah syarikat swasta milik kerajaan negeri, maka pihak Badan Bertindak Surau AL-Hidayah akan mengambi beberapa tindakan drastik.
“Kami akan membuat laporan polis dan SPRM kerana terdapat kesangsian terhadap pengeluaran geran memandangkan Pejbat Tanah Daerah Gombak ada membuat arahan supaya SAP meminda pelan petapakan dan pelan pra-hitungan dengan mengekalkan tapak masjid/surau,” tambahnya.


Sumber - Sahabat Gunung

GERAKAN TIMUR:
Mana Partai Islam Se-Malaysia???
Mana GAMIS???
Mana... Mana... Oh di mana... akan ku cariiiiiiiiiiiii......

3 comments:

  1. Itu akibat jika di bawah tadbir PAS<DAP<PKR...Perosak Rakyat...bangkitlah.....amukkan ajer....Babi PR nie...Pas dah jadi penyundal agama....celaka betul...

    ReplyDelete
  2. aji adi taliban & pak nik nape senyap je....? x ada ke pengikut2 pas nk tidor atas jalan hah???

    nk tunggu dap suruh baru ko nak pi tidor atas jalan???? :-(

    ReplyDelete
  3. PARTI PAS ADA...TAPI TELAH DIRANTAI KAKI DAN LIDAH UNTUK BERKATA-KATA.APALAH HENDAK DIHARAP DENGAN PARTI PAS.DIRI SENDIRI PUN TERUMBANG-AMBING MANALAH ADA UPAYA DAN KEBERANIAN UNTUK MENYATAKAN KEBENARAN..YANG PASTI YB MEREKA TENGAH KEKENYANGAN MENGAUT HASIL MAHSUL NEGERI....ORANG TIDAK PERNAH MERASA MEWAH KATAKAN......

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...