Bersama Berjuang

Tuesday, October 19, 2010

Melayu Penang Terus Di Tindas!!!


15 Ogos 2010, kerajaan DAP Pulau Pinang telah mewartakan tanah seluas 81 hektar di Pondok Upeh dan Kampung Genting Balik Pulau di bawah Seksyen 8 Akta Pengambilan Tanah untuk membina kampus University Nanyang di Pulau Pinang. Semalam, 100 orang penduduk di Kampung Genting telah membantah cadangan Lim Guan Eng untuk mengambil tanah orang Melayu dan membina kampus University Nanyang.

'Kami tak mahu P. Pinang jadi macam Singapura, ada faham!!', 'Mana CAT hang Guan Eng, cakap tak serupa bikin' dan 'Kami tak rela tanah kami dirampas, langkah mayat kami dulu! Guan Eng perampas tanah Melayu', berikut adalah antara sepanduk yang dipaparkan oleh penduduk kampung yang marah terhadap Lim Guan Eng.

DAP mahu membayar harga tanah yang murah dan rendah berbanding pasaran kepada penduduk kampung. SPRM perlu menyiasat kenapa pemaju mahu membeli dengan harga yang rendah. Pembinaan Universiti Nanyang ini adalah satu pelan terancang untuk mengusir keluar orang Melayu dari Pulau Pinang. Sila lihat siapa yang kuasai Universiti Nanyang (baca sini). Balik Pulau adalah parlimen yang majoritinya Melayu di bahagian pulau. Usaha DAP untuk membina Universiti Nanyang atas nama Education Hub sebenarnya adalah untuk menguasai keseluruhan kawasan pulau agar DAP boleh menguasainya secara mutlak. DAP semakin rakus untuk berkuasa. Apa yang memalukan, yang membantu usaha DAP ini adalah orang Melayu sendiri. Kerana umpan kemewahan, tanah Melayu akan tergadai.
Sumber - Idealis Malaysia
GERAKAN TIMUR:
Ni lagi satu kerja DAPigs laknatullah. Apa lagi yang perlu dikatakan.  Tidakkah kita semua nampak perkara ini jelas di depan mata?  Apa lagi yang diperlukan untuk memberitahu orang Melayu bahawa mereka sedang diusir dari Pulau Pinang secara halus.  Orang Melayu akan terus berjaya dibodohkan oleh Khalifah Father LGE biawak,  yang dipuja oleh Melayu PKR dan Pas.  Kambing2 amPas dan PKR nampaknya sedang mengukir  nama dalam sejarah Melayu - menyahkan orang Melayu dari tanah tumpah darahnya sendiri.  Andai orang Melayu pun sanggup bersubahat, janganlah menaruh harapan pada GERAKAN dan MCA!!!  Peluang perniagaan dinafikan, sekarang pula tempat tinggal...  satu pergerakan persis ke arah republik singapork!!!  Pembinaan Universiti itu adalah sekadar alasan untuk merampas tanah Melayu.  Mengapa kawasan tempat tinggal Melayu yang dijadikan sasaran???  Apakah tiada kawasan lain???  Matlamat menghalalkan cara....

Begitulah hinanya PKR dan Pas itu...

2 comments:

  1. Salam bro,

    LGE langsung tak bawa melayu bbincang seolah2 dia tak iktiraf mereka ada di situ.

    ReplyDelete
  2. Diagnosis - person with slanted nose. (Lim Guan Eng)

    Read more here:-

    KaBel In My Mind

    he..he..he..

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...