Bersama Berjuang

Friday, August 13, 2010

TONY PUA - GENIUS CALCULATION!!!

(Gambar:  Tony Pua)

PETALING JAYA 12 Ogos - Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua (gambar) membuat laporan polis setelah menerima sebutir peluru dan nota ugutan yang dialamatkan ke pusat khidmat beliau di Damansara Utara, semalam.

Ketua Polis daerah, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed berkata, nota yang tertulis dari Tangkak, Johor itu ditujukan kepada Ahli Parlimen DAP tersebut dan keluarganya.  Katanya, siasatan dilakukan mengikut Seksyen 507 Kanun Keseksaan kerana ugutan dan laporan polis dibuat Tony Pua (gambar) di Balai Polis Damansara Utama di sini, pada pukul 4.30 petang.

"Kita telah mengambil peluru yang dihantar bersama surat ugutan terbabit untuk siasatan.  "Oleh itu kita telah memanggil Tony Pua (gambar) untuk siasatan malam tadi. Setakat ini, tiada individu ditahan," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Arjunaidi tidak menolak kemungkinan nota ugutan tersebut dihantar oleh pihak yang tidak berpuas hati terhadap Tony Pua (gambar).

Pada 26 Julai lalu, Tony Pua (gambar) menimbulkan rasa tidak puas hati ramai pihak apabila mencadangkan supaya Kerajaan Negeri Selangor memansuhkan dasar pemberian diskaun kepada bumiputera dalam pemilikan hartanah komersial dan mewah di negeri itu.  Beliau berkata, langkah tersebut mampu memberi kesan ekonomi lebih baik kepada kerajaan Selangor daripada segi persaingan termasuk meningkatkan keyakinan pelabur terhadap sektor hartanah di negeri itu.

Sumber - Utusan Malaysia

GERAKAN TIMUR:
Aisehmen Pua, relaxlaa....  mgkin ada orang bergurau senda dengan LU kot.  Yela... nak bermanja-manja.  Dulu mgkin saling tidak mengenali, sekarang disebabkan LU skrg famous, so, ramaila peminat...   Hebat  la LU ni...  nak hapus hak bumiputera.  Kenapa report polis?  Polis kan jahat.  Suka buat konspirasi, tembak orang suka hati.  Kan Pua?  Tiap kali ada kes polis, LU dan geng2 la kat barisan hadapan, polis kejam la... apa la.   LU punya kawan LGE pun selalu kata ini negara polis, suka serang ketua polis negara.  Skrg kenapa report polis?  Tak takut ke nanti polis wat konspirasi pada LU plak? 

U kene report kat Ronnie Liu laaa.. baru betul.  Tgk cam kalid gagap, jumpa kamera pengintip kat ofis dia pun steady je. Buat sidang akhbar tergempar.  Tak main la polis-polis nih... 

So, dari statement LU tu, GUA  permudahkan calculation macam ni::

HAPUSKAN KEISTIMEWAAN ORANG MELAYU/BUMIPUTERA 
SAMA DENGAN
LUCUTKAN KERAKYATAAN MALAYSIA UTK ORANG CINA 

Amacam?  Setuju tak?  Lepas nih... LU SAMA LU PUNYA ORANG BOLEH TINGGALKAN MALAYSIA, DAN CARI MANA-MANA NEGARA YANG LU SUKA....

Gua setuju sangat.  Lu mmg genius la!!!

7 comments:

  1. kata polis mungkin ada yang tak puashati? orang PAS yang bantah tu puashati ke?

    Lucut kerakyatan atau lucut seluar dalam?

    Eli dah tayang belukar. Tony bila lagi nak tayang sikulup?

    hehehehe

    YB = Yang Bingai @ Bangang
    1. Telco & Post - Program Tipu?
    2. Telco & Post - Usahawan Melayu terhimpit

    ReplyDelete
  2. Salam bro, tahniah dgn blog tuan dan terima kasih sudi melawat blog kawan... dan blog tuan telah dilistkan.......

    ReplyDelete
  3. err SETUJU gak lah! hehehe

    ReplyDelete
  4. Cadangan yang bagus, dah ramai melayu PAS dan PKR yang rasa tak perlu hak bumiputera dipertahankan. saya juga setuju untuk dihapuskan keistimewaan bumiputera sekiranya hak kerakyataan kaum pendatang didilucutkan. Apakah saya akan dituduh rasis kerana bangkitkan hal ini?. Negara ini ada tuannya, dan tuannya adalah kaum melayu.

    ReplyDelete
  5. BB,
    hehehehe...

    Yang Gambi,
    Terima kasih.

    Anon 3.24,
    Fair kan?

    Anon 10.01,
    Anda tidak rasis. Anda berpijak pada hukum perjanjian Bapa2 Negara Bangsa. Perjanjian..tetap perjanjian!!!

    ReplyDelete
  6. saya setuju, kalau nak sangat lucutkan hak orang melayu/bumiputra. Kaum pendatang kena la lucutkan kerakyatan mereka..ya la. Sekiranya nak sangat kerakyatan Malaysia boleh tuntut balik tapi ngan syarat.
    1.mesti fasih bahasa Malaysia
    2.mesti tau nyayi lagu Negara ku
    3.tau perlembagaan/rukunnegara
    Malaysia
    4.tau beradab dan hormat penduduk
    asal Malaysia
    5.kena sedar diri yang kamu tu
    kaum pendatang
    6.sebagai pendatang kamu tak
    seharus nya menpertikaikan hak
    penduduk asal Malaysia
    dan syarat yang terakhir sekali, kalau tak suka ngan negara Malaysia buat apa kamu nak mohon kerakyatan. Takda orang paksa pun kamu nak dapat kerakyatan Malaysia.
    PAHAM

    ReplyDelete
  7. Anon 11.58PM,

    Faham Tuan!!!! Bijak..Bijak.. hehehe

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...