Bersama Berjuang

Saturday, August 28, 2010

KDN - APA LAGI YG DIPERLUKAN UNTUK BERTINDAK???

Ini video klip yang baru dibuat oleh Namewee pada 25 Ogos 2010. Video ini bertajuk "Namewee FxxK Racism Malaysia NAH!!! SxxK Banana". Puan Hajah Siti Inshah Mansor (Pengetua SMK Tunku Abdul Rahman) dihina oleh Namewee dengan perkataan kesat dan maki hamun. Ini bukan kali pertama Namewee berkelakuan biadap sebegini. Minta maaf kemudian dia buat lagi dan lagi. Tidak pernah serik sebab tidak dikenakan tindakan. Kalau tindakan mahu dikenakan ada pihak yang membelanya mengatakan ianya adalah zalim.


Dalam video ini juga Namewee mempertikai juga mempertikai ibadah puasa orang Islam. Mengapa perlu kurang ajar sampai begini? Inilah rasis sebenar. Sebelum ini Namewee pertikai azan seperti kokokan ayam, hari ini dia pertikai ibadah puasa pula. Apa yang Namewee mahu sebenarnya? Mungkin ada dalang yang mempertahankannya. Sebab itu dia berani sangat. Pada 17 Ogos 2007, dalam forum "Love the country; Defend Meng Chee" di Kuala Lumpur Selangor Chinese Assembly Hall, Lim Kit Siang dan Tony Pua hadir sama menjadi panel untuk membela Namewee habis habisan. DAP cakap pihak lain sebagai rasis, tetapi mereka terus melindungi dan mempertahankan Namewee yang rasis ini. Sama ratakah ini?

Kementerian Pelajaran juga dikecam dengan bahasa dan isyarat lucah oleh Namewee. Memang jelas Namewee adalah penghasut terbesar untuk memecahkan perpaduan kaum di negara ini. Jika orang Melayu yang berkelakuan begini sudah tentu riuh besar DAP. Namun jika Namewee buat, pasti akan ada pembelaan habis habisan untuk Namewee nanti. Orang Islam di negara ini perlu ingat, perkara ini bukan lagi soal politik tetapi perkara ini sudah ke tahap mencerca kesucian agama. Namewee mengecam amalan puasa di kalangan umat Islam di bulan Ramadhan ini. Cukup rasis. Namewee perlu dikenakan tindakan yang lebih keras. Jika tidak dia akan ulangi lagi perbuatan biadap ini. Buat orang Islam dalam PAS dan PKR, cubalah melihat isu ini dari sudut lain selain politik.
Sumber - Angin Perubahan

GERAKAN TIMUR:
Apa lagi yang kita nak perkatakan...  Ini adalah hasil dari kemaafan yang diberi.  Rupanya, Namawee ni jenis komunis tegar dan jenis yang tak berterima kasih!!!  Adakah GT bersalah jika GT mengatakan bahawa ini adalah kesilapan dari KDN yang terlampau baik hati dulu???  Nah... terimalah cacian dan penghinaan ini lagi.  Kasihan sungguh Melayu, sikap tolak ansur yang tinggi tidak langsung dihargai...  Apakah KDN masih lagi tidak belajar dari kesilapan lalu?  Maka hendaklah mulai saat ini, 4 remaja itu dijatuhkan hukuman, dan diiringi dengan mangkuk ayun babi yang satu nih... Agar jelas bahawa tiada kompromi dalam soal ini.  Mesej yang jelas kepada Hishamuddin ialah... JANGAN BERTOLAK ANSUR PADA MEREKA2 INI.  NO MORE AMARAN!!!

6 comments:

  1. Salam..Setuju..setuju...setuju..MERDEKA..MERDEKA..MERDEKA...

    ReplyDelete
  2. Apa pula FartWa Nik Ajis?

    Kalau ada kuasa tapi tak berani nak gunakan macam orang berbini tapi mati pucuk.

    Aku Yang Bingai
    Indon oh Indon di Tendang Terajang (18SX)

    ReplyDelete
  3. KDN bukan lagi tempat Melayu mengadu nasib bila di hina dan di hasut.
    ISA bukan lagi senjata untuk ketenteraman dan kesejahteraan negara. Semuanya sudah tidak bermakna selagi Menteri itu masih di situ.

    ReplyDelete
  4. Salam bro, tahniah - kita menuju arah yg sama ~ bh

    ReplyDelete
  5. udanggalah,
    Merdeka!!!

    YBB,
    hehehehe... kene beli ubat kuat. Ada dijual di haramkah daily dan ceramah-ceramah mereka...

    MPG,
    apalah nasib bangsaku...

    brutalsolo,
    hehehe.. kecut bro..

    braveheart,
    alhamdullillah..dulu GT sebagai Anon kerap mengikuti blog BH...

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...