Bersama Berjuang

Wednesday, November 20, 2013

PANASSS... PEKIDA Wajib Saman Free Malaysia Today??? Woowwww...


Portal pro-pembangkang, Free Malaysia Today (FMT) sejak kebelakangan ini begitu hebat ‘menyerang’ kumpulan Pertubuhan Kebajikan dan Dakwah Islamiah Malaysia (Pekida) yang disifatkan sebagai kumpulan gangster.

Malah melalui laporan yang dikeluarkan oleh portal tersebut, pelbagai soalan ‘cepu emas’ dibangkitkan seolah-olah ingin mewujudkan persepsi masyarakat kononnya pertubuhan itu kebal dari undang-undang dan terlibat dengan pelbagai siri jenayah seperti pau, kongsi gelap dan sebagainya.

Dari satu sudut, mereka dilihat kononnya ingin membersihkan nama Pekida, namun dari satu sudut pula mereka seakan-akan menyerang NGO tersebut tanpa disedari. Lihat sahaja komen-komen yang diberikan oleh pembaca artikel yang dikeluarkan, seolah-olah langsung tidak terkesan dengan penerangan yang diberikan oleh wakil-wakil pimpinan Pekida.

Nampaknya pembangkang telah mula melakukan satu serangan gerak saraf dengan menumpukan kepada mana-mana institusi, pertubuhan dan aktiviti yang melibatkan Islam, Melayu dan Raja. Malah untuk mewujudkan persepsi yang menyeluruh mereka turut dilihat menggunakan media an portal tertentu termasuk menggunakan warga asing yang berselindung atas nama kajian, laporan dan sebagainya

Contohnya, seorang warga Perancis, Sophire Lemiere baru-baru ini mendakwa hasil kajiannya yang dijalankan mendapati Pekida atau Tiga Line adalah merupakan satu rangkaian militan politik yang ditubuhkan bagi menghalalkan aktiviti tertentu. Malah dia turut menyifatkan simbol logo pertubuhan tersebut yang berwarna merah merujuk kepada darah, kuning bermaksud Raja-Raja Melayu dan hijau bagi melambangkan agama Islam.

Sophire juga turut mengatakan objektif utama penubuhan NGO itu adalah untuk mendapatkan kuasa, wang dan keuntungan.

Natijahnya, mereka yang tidak dapat melihat ‘gerakan perang saraf’ ini merasakan apa yang dilaporkan adalah benar. Sedangkan pada hakikatnya semua tuduhan yang dilemparkan ke atas Pekida adalah merupakan persepsi, andaian dan sangkaan semata-mata.

Menurut Penasihat Pekida, Wilayah Persekutuan, Datuk Paduka Hamzah Daud Pekida adalah merupakan satu kumpulan berdaftar yang telah wujud sejak tahun 1967 lagi. Malah sebelum diiktiraf menjadi ahli Pekida, seseorang individu itu perlu melakukan sumpah bai’ah (ikrar taat setia) untuk menjaga adat, keturunan, budaya, agama, bangsa dan negara. Manakala gelaran ‘Kumpulan 30′ itu sebenarnya diambil daripada jumlah 30 juzuk al-Quran, membawa maksud kami berjuang berlandaskan agama.

Selain melakukan kerja kebajikan termasuk membina rumah anak yatim di Bentong, Pahang, pertubuhan itu turut membantu menyelamatkan anak-anak Melayu daripada terus hanyut ke dalam kesesatan. Semua ahli digerakan secara sukarela tanpa menerima sebarang gaji atau elaun. Beliau turut menegaskan Pekida tidak mendapat bantuan kewangan daripada sesiapa.

Kesimpulannya, Pekida seharusnya memandang serius akan perkara ini, demi untuk membersihkan nama pertubuhan itu dari terus dikaitkan dengan kegiatan jenayah dan sebagainya. Pihak editorial FMT juga perlu dipertanggungjawabkan di atas tindakan mereka yang semakin mengeruh keadaan dengan mewujudkan persepsi buruk masyarakat.

Atau apakah ia sebenarnya merupakan satu gerakan terancang untuk menyerang dan melemahkan orang Melayu sekali gus institusi Raja-Raja? Hanya sekadar renungan, fikir-fikirkan.

3 comments:

  1. Makin DAJAL KRISTIAN ZIONIS-KURAP dr. DAPBANGKAI/PKR! Sampai begitu sekali MENGHINA dan MENGGERTAK pemimpin Islam/Melayu kita dr. PERKASA dan PEKIDA - termasuk dgn. mempergunakan Sistem Kehakiman dan Perundangan yg. disyaki makin dikauasai geng liberal atau si KAPIR Musuh Islam/Melayu! PEKIDA dan PERKASA mesti lawan habis-habisan, dan apa hak si KAPIR nak halang dua NGO-NGO Islam/Melayu ini dapat bantuan kewangan; sedgkn berlambak NGO-NGO si KAPIR boleh senang dpt. tajaan Barat-Zionis! Lihat komen saya pd. JAKIM tenatng NGO si KAPIR Barat-Zionis yg. nak ambil peluang ke atas anak-anak yatim piatu dr. PELARIAN Islam Syria dll!

    Bah. Pertama:

    Saya terkilan membaca tentang sebuah NGO Barat-Zionis, Yayasan Global Village Barry yang kononnya membantu anak-anak yatim Syria, di Bulgaria - di artikel yg. tidak lansung bersifat mendalam ini, di http://www.utusan.com.my/utusan/Bicara_Agama/20131114/ba_03/Pelarian-Syria-dirai, Pelarian Syria dirai, Kelolaan MOHD. SHAH CHE AHMAD.

    Yayasan ini ditubuhkan Yank Barry, seorang Zionis dari Canada, dan yayasannya ini menggunakan nama Muhammad Ali (yang sedang sakit Parkinson) dan juga diterajui Celine Dion. Celine Dion dan suaminya adalah dari kumpulan Iluminati Yahudi-Kristian Zionis. Kumpulan Illuminati inilah yang di belakang pembunuhan beramai-ramai umat Islam dgn. amat BUAS (GENOCIDE) spt di Palestin, Iraq, Libya, Syria, Somalia, Afghanistan, Pakistan, Mali, Yemen, Sudan, Nigeria, Lebanon dan selatan Thailand/Filipina, dan kemudian akan ke Iran dll, termasuk Malaysia ini contohnya bermula dengan Sabah baru-baru ini, dan sekarang disyaki di Pulau Pom Pom. Bahkan pengganas TALEBAN, BOKO HARAM, Al SHABAAB, AL-QAEDA dsbnya adalah dicipta oleh Barat-Israel sendiri, untuk tujuan MENJATUHKAN Islam dan untuk melaksanakan PENJAJAHAN mereka, ke atas negara-negara Islam yg. kaya minyak gas; lihat di http://www.globalresearch.ca/fighting-al-qaeda-by-supporting-al-qaeda-in-syria-the-obama-administration-is-a state-sponsor-of-terrorism/5339728, Fighting Al Qaeda by Supporting Al Qaeda in Syria: The Obama Administration is a “State Sponsor of Terrorism”, By Prof Michel Chossudovsky, Global Research, June 19, 2013 (lepas itu si Barat-Israel BERPURA kononnya asyik diserang al-Qaeda/Taleban dsbnya)!

    Apa maknanya Illuminati ini - lihat di http://www.blissful-wisdom.com/rothschild-sponsored-zionism-world-banking-control-and-israel.html, Rothschild sponsored Zionism, World Banking Control, and Israel; dan http://www.tokenrock.com/explain-order-of-skull-and-bones-the-78.htm, The Order of Skull and Bone; http://www.altheadlines.com/famous-illuminati-members-13248490/, Famous Illuminati Members, By: David Veritas, May 14, 2013.

    Illuminati ini juga disyaki diketuai pemimpin dan jutawan-jutawan paling berkuasa lain di Barat-Israel termasuk Soros, Adelson (yg. ingin bom dgn. nuklear ke atas Iran), Rockefeller, Bloomberg dsbnya, serta Obama/Bush-Cameron/Blair-Sarkozi/Hollande/Fabius-Merkel-Netanyahu-House of Windsor (Queen Elizabeth juga dikenali sbg. "Ratu Israel"), yang ingin menubuhkan satu K'jaan Dunia Syaitan di bawah New World Order (NWO), berpusat di London, di mana tuhan mereka sebenarnya ialah Syaitan (lihat di http://vigilantcitizen.com/hidden-knowledge/the-order-of-the-illuminati/, The Order of the Illuminati: Its Origins, Its Methods and Its Influence on the World Events, Dec 12th, 2012)., tapi bertopengkan agama Yahudi-Kristian Zionis.

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

    ReplyDelete
  2. Bah. Kedua:

    Puak Illuminati ini juga telah berjaya menumpaskan agama Yahudi dan Kristian tradisional/asal dgn. mencampur-adukkan agama-agama ini dgn. fahaman syaitan, Zionisma. Maka, musuh Illuminati utama yg. masih tinggal ialah Islam/umatnya, apalagi Dunia Islam penuh kekayaan minyak-gas dan umat Islam, masih ramai yg. tradisional dan berpegang teguh pd. ajaran Islam, yg. termasuklah di bumi PUSAKA Islam/Melayu kita ini. Individu-individu berkuasa disyaki dr. puak Illuminati termasuk Adelson, ini telah mencadangkan supaya Iran dan Mekah di bom dgn. nuklear, di masa hadapan (tapi nak haramkan Dunia Islam ada bom nuklear) - jadi sudah jelas, hanya pengikut syaitan yg. boleh berfikiran amat keji spt. ini!

    Dan, kononnya falsafah, budaya dan undang-undang Barat-Zionis yang 'terbaik' - tetapi sebenarnya di mana gaya hidup mcm. BINATANG BUAS-PENGIKUT-SYAITAN, yg. rakus memuja wang, kebebasan seks termasuk homoseksual/pelacuran/pornografi/kehamilan luar nikah-pengguguran anak (termasuk kanak-kanak)/bertelanjang-beraksi lucah dpn. awam, dadah, alkohol dan perjudian dsbnya - akan terus menjahanamkan kan akhlak, akidah dan tamadun umat Islam, terutamanya anak muda Islam, yg. sering TERSIHIR dgn. industri seni Hollywood/Barat-Zionis!

    Maka saya syaki NGO-NGO Zionis seperti Yayasan Global Village Barry ini, sedang mensasarkan anak-anak muda Islam, terutamanya dari pelarian, di Barat, untuk di 'brainwash' dengan cara hidup dan pemikiran, yang akan memuja tamadun Barat-Zionis, yang makin penuh ciri-ciri bertuhankan syaitan, termasuk dalam industri seni. Contohnya, di Jerman, boleh dilihat sendiri kejatuhan akhlak dan aqidah anak-anak muda Islam dari golongan pelarian, akibat dipaksa tunduk kepada kurikulum akademik Barat-Zionis sedangkan pengajian dan tamadun Islam dihina dan dikikis secara halus, melalui sistem akademik, media, industri seni dan NGO-NGO Barat-Zionis ini. Anak-anak muda Islam, makin ramai bertindak menentang ibubapa mereka yang tradisonal di kemudian hari. Dan saya juga risau anak-anak yatim pelarian ini akan dijadikan mangsa jenayah Pedophilia termasuk kegiatan Homoseksual, yang makin meluas di Barat ini. Lihat jugalah di Vietnam, Filipina dan Kemboja, di mana-mana anak-anak yatim diperdagangkan oleh penjenayah Pedophilia, termasuk bertopengkan NGO-NGO Barat-Zionis. Serta juga mahu memurtadkan anak-anak muda Islam di Barat seramai mungkin.

    Oleh kerana itulah OIC-lah yang mesti menjaga kebajikan pelarian-pelarian Islam, bukannya NGO-NGO Barat-Zionis, yang sungguh mencurigakan. Biar kita hidup sebagai satu UMMAH dalam Islam, bukan dalam satu “Global Village“ Barat-Zionis.

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. fuhhh... sangat mantap ulasan Makcik Sambal Belacan..

      Delete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...