Bersama Berjuang

Wednesday, September 19, 2012

PAS Minta Nyawa... Muahahahahaha...!!!



Penulis tidak mempolitikkan Islam itu sendiri, tetapi lebih fokus bagaimana PAS mempolitikkan agama.  Dan mempolitikkan agama untuk kepentingan parti sudah lama dipraktikkan oleh PAS, yang mengakibatkan perpecahan ummah dalam skala yang cukup besar.

Tentunya mereka membandingkan samada memilih Islam, atau Melayu. Mendabik dada kononnya merekalah pejuang Islam, dan lebih Islamik dari mana-mana pihak, bercerita soal Melayu adalah satu dosa besar kepada mereka.

Assobiyah, itulah gelaran kepada mereka yang berbicara soal Melayu; terutamanya UMNO. Gelaran itu dikuatkan lagi apabila Khalifah Lim mereka menggelarkan UMNO sebagai perkauman.  Bertepuk sakanlah puak-puak kepiah putih, percaya kononnya DAP itu sudah faham tentang Islam!  Bercerita tentang Melayu sahaja, maka itu adalah assobiyah!

Itu belum lagi diambil dari rasa betapa “malunya” Nik Aziz menjadi Melayu! Kedengarannya seperti tidak bersyukur dengan kejadian dirinya yang dicipta Allah.

Baca seterusnya DISINI

No comments:

Post a Comment

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...