Bersama Berjuang

Tuesday, September 4, 2012

Manifesto Tidak Perlu Ditunaikan, Rakyat Selangor Dibodohkan Melantun-Lantun! Muahahahaha...



Apa yang perlu didebatkan lagi, apabila Selangor "dianugerahkan" dengan Menteri Besar yang terdidik dengan sindrom pembodohan akibat dari doktrin sekutunya.  Cukup memalukan, apabila doktrin pembodohan ummah oleh PAS dan disokong oleh DAP telah berjaya mencipta sejarah di Malaysia, lahirnya seorang Menteri Besar paling "pendek akal". 

Hanya dengan label kebodohan, maka ianya cukup tepat bagi menggambarkan kenyataan Menteri Besar Selangor yang menyebut manifesto pakatan 2008 bukanlah satu perjanjian, jadi ianya tidaklah perlu ditunaikan.

Maksud manifesto ialah, satu pernyataan umum atau deklarasi yang digunapakai oleh seseorang atau sebuah parti politik sebagai pernyataan akan perjuangannya, bagi mendapat perhatian, simpati dan sokongan pengundi.  

Dalam bahasa mudah, ia tidak ubah seperti janji pilihanraya. 

Apatah lagi, jika ia berbentuk pemberian langsung, seperti yang tercatat di dalam manifesto mereka.  Tentunya pengundi yang memilih mereka mahu apa yang telah terkandung di dalamnya. 

Ia berbeza sekiranya manifesto berkenaan bersifat "holistic" seperti Negeri Maju, Negeri Berkebajikan yang masih lagi punya ruang untuk diperdebatkan.  

Apa yang cuba digambarkan oleh Menteri Besar ialah, sikap ketidakbertanggungjawaban terhadap kata-kata mereka sendiri.  Ini cukup berbahaya kepada negara, kerana seandainya kita menerima kenyataan jahiliyah seperti ini, maka maknanya kita menghalalkan suasana politik yang tidak sihat untuk negara.  Semua orang akan berjanji bulan bintang, tanpa ada rasa tanggunjawab untuk melaksanakannya. 

Alasannya, manifesto bukanlah satu perjanjian! Maka, tidak perlu ditunaikan!!!

Malu dan pilu rasanya, setelah negara melalui pelbagai rintangan untuk kemerdekaan, serta pengisian kemerdekaan selama 55 tahun, lahir pula pemimpin yang sebegini mentalitinya. 

Otak terbahagi kepada 3, medula oblongata, serebrum, dan sereblum.  Namun, kini lahir pula Menteri Besar yang berfikir menggunakan kepala lutut! 

Bodoh piang!!!

No comments:

Post a Comment

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...