Bersama Berjuang

Monday, September 24, 2012

Mahasiswa Telah Bersuara "Jgn Liwat Kami"!!!



Perkembangan terbaru pilihan raya kampus yang berlangsung pada semalam di lima buah universiti awam telah menunjukkan perkembangan yang positif untuk kerajaan.

Umumnya mengerti, pertembungan sengit antara Aspirasi Mahasiswa dan Pro-Mahasiswa, yang tidak boleh dinafikan, masing-masing berpihak kepada kerajaan dan pembangkang.

Lima universiti yang mengadakan pilihan raya kampus bagi memilih kepimpinan baru Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) bagi sesi 2012/2013 adalah Universiti Malaysia Perlis (UniMAP), Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA), Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM), Universiti Teknologi MARA (UiTM) dan Universiti Teknikal Malaysia Melaka (UTeM).

Menurut maklumat, Aspirasi Mahasiswa telah menyapu bersih kesemua kerusi yang dipertandingkan di UiTM (50 kerusi), UniMAP (31), UTeM (28) dan UniSZA (24) kecuali di UTHM (25/27)

Kemenangan besar Aspirasi Mahasiswa di UiTM mengulangi kejayaan mereka pada tahun lalu yang turut menyapu bersih kesemua kerusi perwakilan sekaligus menjadi satu-satunya universiti awam di negara ini di mana kerusi perwakilan tidak pernah dimenangi oleh Pro-M.

Baca seterusnya DISINI

No comments:

Post a Comment

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...