Bersama Berjuang

Thursday, October 27, 2011

20 Tahun Memerintah, 20 Tahun Main Isu Hudud... Cit!!! Pooodahhhh...!!!


Aziz Bari pernah berkata bahawa undang-undang syariah adalah dibawah kuasa kerajaan negeri, dan Kelantan berhak untuk melaksanakan hudud.  Itu kata-kata dari orang yang mendabik dada sebagai pakar undang-undang.

Apa lagi yang perlu untuk Kelantan laksanakannya?  Mengapa banyak songeh?

Strategi di atas hanyalah alasan untuk terus mempolemikkan isu hudud, dan semestinya isu ini adalah isu yang paling ampuh bagi PAS menjelang PRU. 

Benarlah kata-kata dari Ketua Hakim Syariah Kelantan kepada Nicky " Mu ni main-main.. banyok main-main.  Dah 20 tahun, mu buat gapo..".. nasib baik dia tak tambah.. "nate beruk mu..".. hehehe..

Betul ke Hudud sudah boleh dilaksanakan di Kelantan?  Sudah cukup "haul" ke?  Setahu GT, banyak kriteria yang masih belum dipenuhi oleh kerajaan Kelantan.

Prasarana, tenaga kerja, akta hudud (fasa tentang liwat sangat melucukan) dan kelengkapan seperti rotan dan sebagainya.

Sudah tersedia?  Sudah terlatih?  

Dari sudut ekonomi negeri?  Ohh.. lupa pulak.. kan ke Nicky kata Kelantan negeri maju kerana ada Carrefour? muahahahahahaha...

Persediaan pun tiada, tetapi sibuk jual isu lapuk nih... 

Opsss.. lupa lagi.. nak PRU lah katakan...

1 comment:

  1. sudah 2o tahun diberi peluang untuk mentadbir tetapi masih begitu..saya pernah menetap di kelantan selama 4 tahun, tetapi tiada perubahan ketara sehingga kini..tetapi kerana taksubnya rakyat terhadap pemimpin sehingga mereka tidak nampak apa kekurangan..sudah 20 tahun isu hudud dimaikan tetapi tiada tindakan..mohon difikirkan

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...