Bersama Berjuang

Thursday, September 8, 2011

Pesuruhjaya PAS Selangor Gila Talak Setelah "Bercerai"?


Tauliah berceramah kepada Dr. Rani di masjid-masjid dan surau-surau Selangor telah sampai di penghujungnya, iaitu tempoh tauliah sudah berakhir.

Namun Dr. Rani masih berdegil, apabila tetap mahu meneruskan kononnya ceramah agama.  Ketidakpuasan hatinya terserlah gara-gara tauliahnya tidak disambung.  

Alasannya, beliau tidak tahu apakah kesalahan yang telah dilakukan sehingga membawa kepada perkara ini.  

Bagi GT cukup mudah, ibarat kontrak telah tamat, maka ianya tamat.  Dan andai permohonan pembaharuan tidak diluluskan, itu hak mutlak badan atau syarikat terbabit.  

Dalam bahawa jawa, dipanggil company's prerogatives.. Mengapa perlu dipertikaikan? Adakah Dr. Rani cuba spark the issue berikutan "boss"nya, Khalid Gereja telah dibantai teruk gara-gara isu DUMC?

Percubaan untuk mempolitikkan perkara ini, agar dapat membuat damage kepada JAIS!!

Betul katanya, tauliah diberikan adalah bagus bagi membendung ajaran sesat, namun dia juga harus ingat bahawa Tuanku Sultan Selangor juga melarang penggunaan masjid dan surau untuk berpolitik.  

GT tidak menuduh bahawa Dr. Rani menyelitkan perkara-perkara politik dalam ceramah "agamanya",. tapi rujuk pada artikel GT sebelum ini, hasil dari email pembaca dari Meru DISINI

Anda nilaikan...

1 comment:

  1. Ahli politik yg tangkap muat akan berasa mereka cukup berkuasa sehingga mereka merasakan tindak tanduknya mengatasi undang2. Golongan ini patut ditendang keluar kerana tidak mnenunjukkan tauladan yg baik. Utk makluman ahli2 politik tersebut, kena mengikut peraturan yg ditetapkan.

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...