Bersama Berjuang

Monday, August 1, 2011

PAS Masih Berstatus "PARIAH" Pada Hemat DAP dan PKR!!!


PAS masih lagi berstatus "pariah" di dalam pembangkang apabila cadangan untuk "bertukar-tukar" kerusi DUN dan Parlimen untuk Selangor ditolak mentah-mentah oleh PKR dan DAP.

Sungguhpun berintonasikan diplomasi, PAS seharusnya mengukur baju di badan sendiri.  Tidak mungkin taraf "pariah" yang dilabelkan kepada mereka akan dapat perhatian dari PKR dan DAP yang tinggi martabatnya.  

PAS rupanya cukup dahagakan kuasa total di Selangor.  Idea yang penuh muslihat ini dibaca awal oleh PKR dan DAP yang sememangnya diakui bijak dalam percaturan politik berbanding parti cap panadol itu.  

Pastinya kegagalan ini bermaksud PAS tidak boleh mengeluarkan kenyataan bahawasanya sepakat DAP-PKR-PAS aka Pakatan adalah lebih baik dari UMNO-MCA-MIC aka BN.  Dan inilah bukti paling ampuh untuk kita nilaikan tahap dominan PAS di dalam Pakatan haram.  Dominan?  Yilek!!!

Selangor adalah negeri yang maju dan mempunyai sumber dan asset yang kukuh.  Tidak mungkin DAP dan PKR akan melepaskan sivarnabumi ini ke tangan PAS.  Cukup lah PAS berkuasa di negeri "maju" dan "sejahtera" seperti Kelantan dan Kedah.

Andai PAS terus berdegil dengan nafsu syahwatnya terhadap Selangor, DAP tidak teragak-agak untuk melepaskan hanjing wilchanya untuk menyalak, yang suara garaunya pasti ditakuti dan digeruni oleh juak-juak PAS.  

Tak cukup dengan itu, DAP juga bakal mengarahkan Al Sheikh untuk terus menyalurkan kelentong hancing ke kepala kepimpinan PAS seperti yang sudah-sudah.  Pastinya ini akan membangkitkan kemarahan ularmak mereka.  YB Dr. Rani tidak mungkin sanggup dimarahi kerana tidak mahu mengikuti jejak YB Hasan Ali.

PAS terus berstatus "pariah"... huhuhuhuhu....

1 comment:

  1. hu..hu..hu..juak2 pas tak nampak lagi...hu..hu..hu..juak2 pas memang bodoh bebal..
    hu..hu..hu..juak2 pas hidung tak mancung pipi tersorong2..tak malu!!

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...