Bersama Berjuang

Wednesday, August 10, 2011

PANASSS.. Fuckatan Bergolak Tahap 99.9 Skala Ritcher!!! Mesyuarat Isu Gereja Meledak!!!


Rata rata  reaksi orang Melayu Islam kecuali PAS dan PKR  semuanya  begitu marahkan kepada Menteri Besar Selangor iaitu Khalid Ibrahim  yang mana gagal mempertahankan JAIS dan  secara kalutnya memohon maaf kepada Gereja disebabkan berlaku tekanan dari  Theresa dan Eli Wong .

Dikalangan orang orang kristian mereka tetap dengan pendirian mempertahankan tindakan gereja dan beranggapan tindakan gereja  betul dan menyalahkan JAIS  kerana tindakannya menceroboh  kawasan persendirian atau program persendirian.

DAP Selangor yang bermesyuarat semalam panas, dengan pertelagahan, di mana kumpulan penganut Budha yang diketuai oleh Teng Chang Kim telah menyalahkan kumpulan kristian yang diketuai oleh Teressa Kok.

Mesyuarat telah memutuskan bahawa pihak gereja dipersalahkan sepenuhnya, dan  semua pihak dikalangan mereka  dinasihatkan agar tidak memanjangkan isu . Keputusan ini cukup memeranjatkan dan dikhabarkan pihak Theresa akui kesalahan di pihak gereja.  Walau bagaimanapun, mereka bertindak "kunci mulut" dan segala keputusan akan dibuat oleh MB bebal, Khalid Gagap selepas raya.

Dalam mesyuarat tersebut DAP telah menyalahkan HASSAN ALI dan telah mencadangkan agar Hasan Ali dilucutkan daripada jawatan exco. Cadangan DAP ini telah tidak dipersetujui terutamanya Anwar Berahi kerana ianya akan memberikan kesan buruk pada PRU 13.

Dari maklumat yang diterima maka jelas la bahawa bahawa didalam PR telah berlaku pertelagahan yang serius. Bagi PAS Selangor yang "diketuai" oleh Khalid Gereja  amat marah dengan tindakan Hasan Ali  dan mencadangkan  supaya Hasan Ali dikenakan tindakan sekeras-kerasnya.  Boneka Khalid Gereja, iaitu Pesuruhjaya PAS Selangor, Dr Rani masih belum memberi sebarang kenyataan berikutan berada di luar negara.

PKR pula masih bersikap mendiamkan diri sambil melihat ruang dan peluang untuk mencari kesempatan. Buat masa ini Azmin Ali masih belum memanggil sebarang mesyuarat lagi.

Mendukacitakan, sebilangan kakitangan JAIS tidak berpuas hati dan kecewa diatas tindakan yang  dibuat oleh Kerajaan Negeri yang tidak faham tentang skop tugasan  dan bidang kuasa yang ada pada JAIS dalam penerimaan maklumat dan  tindakan yang seharusnya diambil.

Gara-gara politik gampangan Fuckatan, Selangor terus menangis...

1 comment:

  1. Orang tak bagi jadi Menteri Besar ekau nak jagi menteri besar...tapi skop kerja orang lain engko tak nak ambik tahu....baik duk rumah jer la

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...