Bersama Berjuang

Thursday, August 4, 2011

Nasib 3 Pegawai Unisel Di Hujung Tanduk Setelah Perletakkan Jawatan Naib Canselor?


SHAH ALAM 3 Ogos - Tiga pegawai Universiti Selangor (Unisel) yang dikatakan telah diarah dilucutkan jawatan mereka oleh Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim masih bertugas seperti biasa di universiti itu.

Dekan Fakulti Perniagaan, Prof. Dr. Khalifah Othman; Pendaftar, Rokmaa Mat dan Pengarah Pemasaran dan Komunikasi Korporat, Halid Hasbullah masih menjalankan tugas kerana tidak menerima surat arahan rasmi berhubung pelucutan jawatan mereka.

Menurut sumber, ketiga-tiga pegawai berkenaan akan bertugas seperti biasa sehingga surat pelucutan jawatan masing-masing diserahkan kepada mereka.

''Sebenarnya surat pelucutan jawatan mereka tidak diberikan kerana Naib Canselor, Datuk Dr. Rosti Saruwono enggan menandatangani surat tersebut.

''Jadi mereka ambil pendekatan tunggu dan lihat," kata sumber itu ketika dihubungi di sini, hari ini.
Semalam, Rosti meletak jawatan sebagai Naib Canselor Unisel dengan notis 24 jam berkuat kuasa hari ini dipercayai akibat tekanan politik dalaman dan pentadbiran Kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor.

Difahamkan, tindakan Rosti itu sebagai membantah keputusan pelucutan jawatan Khalifah, Rokmaa dan Halid yang dicadangkan dalam satu rumusan memorandum yang dikemukakan kepada Jawatankuasa Siasatan Exco Kerajaan Negeri.

Memorandum itu disediakan dan ditandatangani oleh empat pegawai tertinggi lain di Unisel pada 16 Mei lalu terhadap tiga pegawai kanan Unisel berkenaan atas tuduhan tertentu yang dipercayai membabitkan salah tadbir urus universiti itu.

Tuduhan yang disertakan dalam memorandum berkenaan turut melibatkan Rosti yang dicadangkan meletak jawatan dan digantikan dengan serta-merta.

Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dikatakan telah mengeluarkan arahan kepada Naib Canselor itu untuk memecat tiga pegawai berkenaan. - Utusan

GERAKAN TIMUR:
GT harap ketiga-tiga pegawai Unisel berkenaan bersabar dan memohon doa ke hadrat Allah seandainya benar-benar mereka dizalimi.  Dan jangan risau, hak pekerja di Malaysia dijamin melalui undang-undang buruh dan perhubungan industri. 

Mohon Allah tunjukkan kebenaran.

Dan sebagai manusia, GT faham bahawasanya mereka sedang menghitung untung nasib akibat dari permainan politik gampangan yang telah mengenepikan professionalisme.

Doa orang yang dizalimi adalah makbul, dan pastinya lebih makbul dari doa Nicky Arjis.  Doa yang disulami perkataan celako celako celako hanya hadir dari dendam amarah syaitannirrajim!

Baru sembang perkara basic dalam Hablum Minan Nas pun Nicky Arjis dah failed.  Nak sembang lagi tinggi?  

Lebih baik sembang dengan Ayah Pin... lagi tinggi.. nun di kerajaan langit!!!

2 comments:

  1. Sila Rujuk Artikel "Duke of UMNO" Daripada jadi isteri Anwar, lebih baik jadi isteri Najib...!!!

    Benarlah rupanya, Duke of UMNO minat jenis pungkoq besar, sebagaimana Duke of UMNO sendiri minat menutoh pungkoq emaknya sendiri. Baru aku faham. Tambah pulak di bulan puasa ini, Duke of UMNO asyik menjilat pungkoq dan pantat emak dia, sebab teringat macamana nak jilat Bik Mama. Kah, kah, kah,...... Patutlah bapak Duke merajuk. Sebab itu blogger Duke of UMNO melacurkan diri pukimak anak beranak. Dayus dan tak ada maruah. Kih, kih, kih..... Bini Duke sendiri dilacurkan sebab Duke minat Pungkoq Bik Mama............

    ReplyDelete
  2. Anon August 8 11.51 AM ni dah sah tak puasa.

    Kalau puasa pun sia2

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...