Bersama Berjuang

Thursday, August 18, 2011

Dr. Rani Bicara Soal Akidah Islam... Akidah PAS??? Sembang Lebey La Lu...!!!


Pesuruhjaya PAS Selangor berkata jangan libatkan Sultan dalam isu JAIS.  

Apakah beliau terlupa bahawasanya JAIS punya watikah yang diberikan oleh Sultan Selangor, dan bergerak bukan dibawah kuasa Menteri Besar?  

Dr. Rani berkata, tiada pihak yang cuba mempertikaikan JAIS.  Iye ke?  

Cuba rujuk balik kenyataan-kenyataan dari Khalid Gereja berhubung isu ini.. bukankah jelas dia mempertikaikan tindakan JAIS?  

Rujuk pula kenyataan dari Tuan Ibrahim Tuan Man, si boneka penghancur cita-cita pro ulama untuk memegang kerusi timbalan presiden PAS.  Dia pertikaikan video pendedahan oleh blogger berhubung pemeriksaan JAIS.  

Islam agama hujah kata Dr. Rani.  Maka mereka tuntut penjelasan, bukan pertikaian.  Indah bunyinya, tetapi ayuh kita lanjutkan bicara ini kepada fakta seterusnya.  

Mengapa Dr. Rani mengarahkan 50 ribu anak buahnya turun berdemo Bersih?  Mengapa tidak mendengar penjelasan, kan ke Islam itu agama hujah?   Mengapa terus bertindak semata?

Mengapa memilih untuk mencipta konfrontasi dengan berdemonstrasi?  

Itulah pesuruhjaya PAS Selangor, yang pandai bermadah dengan keislaman.  Rakyat Selangor jangan terpedaya dengan kata-katanya semata-mata, kerana bandingkan pula dengan tindakannya.  

Syukurlah andai benar dia ikhlas dalam kenyataan berhubung tiada kompromi andai berlakunya pemurtadan di DUMC.  

Cuma, perbetulkan "orang bawahannya" iaitu Khalid Gereja.  Bukan setakat si Khalid, tetapi keseluruhan PAS yang memang gila undi.  Itu pun kalau benar beliau berani menegur, kerana Khalid jauh lebih berkuasa dari beliau.

Paling menarik, Dr. Rani berbicara tentang akidah:
“Dalam Islam yang kita tidak boleh pertikaikan adalah al-Quran dan sunah, itu tidak boleh pertikai... satu ayat pun kita tidak boleh pertikai, kalau kita pertikai akidah kita boleh terjejas.

Fuhhhh.. bestnya.... Kita teruskan bicara lagi:

Apa hukumnya bersekongkol dengan kafir harbi?

Apa hukumnya membenarkan kalimah Allah digunapakai oleh The Herald Tribune?

Apa hukumnya berkata undi PAS masuk syurga?

Apa hukumnya menolak perpaduan sesama Islam?

Dan siapa yang melanggar hukum itu? 

Bagaimana pula akidah mereka?

Cakap senang la.. dilihat dari tindakan, Dr. Rani ibarat sekadar menegakkan benang yang basah.  

Tahniah orang Meru, wakil rakyat anda mmg pandai berwajah islamik! 

2 comments:

  1. BIASAK LA BROO..BILE KENE BTG IDONG SENDIRI TERUS TUDUH UMNO PUNYE KEJE. LAIN MODAL TARAKKK. PAS MEMANG SELAMA2NYA PARTI BODO! KEHKEHKEH

    ReplyDelete
  2. Ku sangkakan benderanya lambang bulan penuh...rupa-rupanya cap lubang jamban putih. Kat umah aku penutup tandas sengaja aku beli warna hijau supaya bila tengok bendera PAS...aku andaikan itu bendera cap tandas umah aku....he...he...he.PASrah saja lee....

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...