Bersama Berjuang

Wednesday, July 13, 2011

Majlis Peguam Ingin Menyaman PDRM Gara-Gara BeerShit ???

Majlis peguam kata Polis gunakan kekerasan yang melampau!

Mgkin Lim Chee Wee terlupa, perhimpunan itu haram di sisi undang-undang.  Dan sebarang tindakan mencabar pihak berkuasa, semestinya tindakan tegas harus diambil.

Takkan nak Polis gemalai ala-ala ucop wilca sambil menari caklempung semasa nak tahan PERUSUH?  FRU contohnya, bukanlah dari Kebajikan Masyarakat! 

Jangan lupa, polis sediakan tempat tahanan yang baik, siap dengan penyediaan makanan BUFFET dan tempat menunaikan ibadah. Apa yang melampaunya?

Tgk video Tian Chua dibawah ini... 


Siapa yang cuba menyerang siapa?  Siapa yang melampau?

GT tidak hairan, kerana Majlis Peguam dipenuhi dengan "najis-najis" AmPIGa sendiri.  Lantas, wajarlah sekiranya kenyataan itu menyokong AmPIGa.

Yang menghairankan, bagaimana pula Majlis Peguam naif tentang undang-undang untuk berhimpun seperti yang termaktub di dalam Perlembagaan?  Ada orang kata pada GT, diorang professional, so kita kena ikut!

Itulah kita.  Asyik mengikut, mengangguk dan membontoti.  Tak pernah cuba mengenal dan faham Perlembagaan negara sendiri.  AmPIGa kata lawan... turunlah berduyun-duyun lawan. Nik Aziz kata haram.. ikut haram!  

Jgn esok Nik Aziz kata kambing itu jelmaan Imam Mahadi, korang percaya sudahlah!

GT sokong saranan GAP, sudah sampai masanya Muslim Bar Council digagahperkasakan!

Untuk majlis peguam, selaras dengan sokongan mereka terhadap IFC dan BeerShit, GT sarankan tukar lambang majlis mereka seperti dibawah:

3 comments:

  1. Majlis Peguam Bar Council Clean Up your house FIRST.

    Not surprising lately yang MENIPU, MEMBUNUH datangnya dari golongan PEGUAM.

    Guess why the BAR COUNCIL....ahli nya banyak yang MABUK di BAR2 kot.Majlis Peguam must be crazy BEERSHIT tu dah lah HARAM. What happen if the traders nak saman Penganjur EX Bar Council President ...peguam tu nak cakap apa ek? It will be Clash of the Titan among lawyers ...FOOD for THOUGHT!

    ReplyDelete
  2. Silakan saman PDRM. Saya harap ini dapat dilakukan dengan segera olih Majlis Peguam.
    Majoriti raayat yg menolak BERSIH pun ada hak nak saman Majlis Peguam kerana bershubahat menggalakkan perhimpunan/ jalanan haram.
    Apa yg patut dibuat olih Majlis Peguam sebagai (custodian of law) ialah menasihati orang ramai menghormati dan mematuhi undang2serta mematuhi Rukun Negara.
    Disini nampaknya Majlis Peguam bolih dikaitkan sabagai penghasut.
    Kerana lebih berminat untuk melihat keadaan huruhara.
    Siapa yg sebenarnya berkuasa dalam Majlis Peguam ni?

    ReplyDelete
  3. SAMAN MENYAMAN NI KAN KERJA PEGUAM
    KALU TAK ADA SAMAN TAK ADA LAH KERJA. BORING. BORING

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...