Bersama Berjuang

Thursday, June 23, 2011

KAHKAHKAHKAH...!!! MANGKUK PUNYA "MAT MUKA BULAN" PKR...!!! KAHKAHKAHKAH...!!!


Saiffuddin Nasution atau Mat Muka Bulan (MMB) sememangnya produk terbaik Anwar dalam perkara-perkara sensasi, panas namun semuanya bohong semata-mata!  Terlampau banyak sangat pembohongan yang diciptanya, sehingga tidak mampu lagi menutup lubang-lubang bohong itu, seteruk lubang2 bulan di mukanya!

Dalam usaha untuk mencari kesalahan orang lain serta membuat spekulasi, MMB terlupa bahawa niat yang jahat sebenarnya tidak pernah menguntungkan, malah telah membuatkan dirinya malu di khalayak ramai.

Peristiwa ini berlaku di Dewan Rakyat, berkenaan dengan dakwaan MMB bahawa Jamil Khir dan Pengarah MAIWP menggunakan wang zakat untuk membayar kos guaman kes saman Anwar.  

Ikuti perbualan ini sewaktu sidang parlimen berlangsung:

Dato' Dr. Mashitah binti Ibrahim: 

Terima kasih Tuan Pengerusi, terima kasih Yang Berhormat Machang. Kita sedia maklum bahawa asnaf yang lapan salah satu daripada asnaf tersebut adalah termasuk amil. Apabila kita bercakap tentang pengurusan dan pentadbiran di  dalam MAIWP itu sendiri maka dia termasuk di bawah asnaf amil. 

Jadi saya kira pengurusan  dengan menggunakan asnaf amil di mana ketika itu Yang Berhormat Menteri dan juga Pengarah  melaksanakan tugasnya sebagai salah seorang daripada melaksanakan tanggungjawab agama.

Saya kira dengan menggunakan asnaf di bawah amil bukanlah sesuatu yang ditegah dan ini diperakui sendiri oleh mufti salah seorang daripada Ahli Majlis MAIWP itu sendiri. Terima kasih.

Tuan Saifuddin Nasution Ismail [Machang]:

Maksudnya Menteri Agama dan Pengarah JAWI termasuk dalam asnaf amil begitu?

Dato' Dr. Mashitah binti Ibrahim:

Tidak, tidak, tidak Yang Berhormat. Pengurusan.Yang Berhormat kena faham. Bukan kata Yang Berhormat Menteri itu termasuk di bawah asnafamil. Sekarang ini pembayaran kepada yuran guaman itu dikira sebagai pembayaran pengurusan  dan pentadbiran. Jadi pembayaran atas pengurusan dan pentadbiran Yang Berhormat boleh dimasukkan di bawah asnaf amil.

Tuan Saifuddin Nasution Ismail [Machang]: 

Yang saya faham ialah di bawah akaun Majlis Agama Islam Wilayah di ada jalur-jalur yang lain. Selain daripada jalur wakaf, akaun zakat, akaun pentadbiran.

Dato' Dr. Mashitah binti Ibrahim: Kita cuma ada dua sahaja...

Tuan Saifuddin Nasution Ismail [Machang]:

Tetapi dalam banyak-banyak jalur itu dia pilih zakat, kemudian kemusykilan ini kemusykilan yang pada saya jelas atau penjelasan itu, saya tidak mengajilah bab itu, ya.

Dato' Dr. Mashitah binti Ibrahim: 

Jadi Yang Berhormat kena dengarlah sebab saya mengaji bab itu jadi Yang Berhormat.

Beberapa YB: [Ketawa] 

KAHKAHKAHKAHKAHKAH...
KAHKAHKAHKAHKAHKAH...

Awal-awal lagi mmg sudah kelihatan sebenarnya dia cuba membuat persepsi negatif terhadap isu ini  dapat dipatahkan oleh ustazah Mashitah dengan bersahaja tetapi menusuk qalbu...

Bodoh tak boleh diajar sungguh si MMB ni, sebab nawaitunya tak betul!  

Tentu besar malunya hari itu bukan kepalang... gara-gara kependekkan akal sendiri!

Dan mmg dasar kaki pembelit dan putar alam, Mat Muka Bulan ini masih lagi buat sidang akhbar di lobi Parlimen selepas itu untuk membangkitkan isu yang sama.  Bukankah ia telah dijelaskan oleh ustazah Mashitah dengan terang?


Nak cover malu la tuh...

Hahahaha.. GT dah cakap... PKR ini bodohnya "melantun-lantun"! 

KAHKAHKAHKAHKAH...
KAHKAHKAHKAHKAH...

No comments:

Post a Comment

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...