Bersama Berjuang

Wednesday, April 20, 2011

TUDUHAN JAHAT HARAKAH TERHADAP UMNO. APA TINDAKAN UMNO???


Pembangkang gumbira pabila terdengar khabar bahawa pihak Polis hanya akan mendakwa dalang di sebalik penayangan video xxx yang dikaitkan dengan Anuwar.  

Bagi GT, undang-undang tetap undang-undang.  Mmg berhak untuk polis berbuat demikian agar segalanya terungkai.  Ini soal keluhuran undang-undang.  

Harakah pula mendakwa bahawa Dato T adalah Trio UMNO, walaupun berkali-kali diberitahu oleh Trio bahawa mereka bertindak atas diri sendiri.  Fitnah keji ini sebenarnya bukanlah asing pada PAS, yang semakin bebal setelah kalah kesemua kerusi yang mereka tandingi di Sarawak. 

Perlu dijeritkan di telinga bAhlul PAS bahawa Datuk T telah mengaku tindakan mereka tidak adalah atas dasar ingin menyedarkan masyarakat tentang siapa itu Anuwar.  Namun tidak mengapa, kerana GT pernah menulis akan keupayaan otak PAS berfikir.  Tak percaya, cuba renung jawapan Bob Lokman apabila mengistiharkan diri sebagai "penganut PAS".  IQ mereka tahap udang.  

Tuduhan Harakah bahawa Datuk Trio adalah Trio UMNO adalah serius, yg dilihat satu usaha untuk memburuk-burukkan imej UMNO yg tiada kena mengena langsung dengan perkara ini.  

Datuk Eskay, yang mengaku bertindak bersendirian dalam membuat keputusan untuk menayangkan video itu sebenarnya adalah orang yang rapat dengan Anwar.  Beliau merupakan "funder" kepada Anwar dalam beberapa siri lawatan Anwar ke luar negeri.   Namun akhirnya beliau sendiri tidak dapat menerima perlakuan jijik Anwar yg semakin songsang dari hari ke hari. 

Itulah hujah yang kuat dari si empunya diri, dan sama sekali tidak mengaitkan UMNO langsung dalam perkara ini.  

UMNO perlu mengambil tindakan terhadap tulisan Harakah ini.

1 comment:

  1. Kalau tuduhan dari sudut agama tidak dibuat apa-apa masakan tuduhan berkaitan lain-lain bidang parti Melayu akan buat apa-apa.

    Orang Melayu memang defensif ya amat. Meskipun difitnah macam-macam tetapi reksinya ialah bersabar.

    Bayangkan kalau kafir yang dilemparkan tuduhan, rasa-rasanya tak ada peluang buat Pas melihat hari esok.

    Pelayar Blog Politik

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...